TP zarobi więcej

W pierwszym półroczu 2008 roku przychody Grupy TP wzrosły o 1,1%, przy jednoczesnej poprawie wskaźników finansowych i operacyjnych, co skłania operatora do podwyższenia prognoz na drugą połowę roku.

Pomimo silnej konkurencji, Grupa TP utrzymała wiodącą pozycję we wszystkich segmentach: telefonii stacjonarnej, telefonii komórkowej i usług szerokopasmowego dostępu do internetu.

„Wyniki pierwszego półrocza pokazują, że Grupa TP jest w stanie osiągnąć cele strategiczne, które przedstawiła dokładnie rok temu. W szczególności, realizacja planów obniżania kosztów i programów optymalizacji majątku przebiega zgodnie z założeniami. Jest to jeden z czynników umożliwiających podwyższenie celu rocznego w zakresie przychodów oraz potwierdzenie celu rocznego w zakresie rentowności. Wobec poważniejszych niż kiedykolwiek wyzwań musimy się w dalszym ciągu koncentrować na jakości usług, trosce o klientów i pełnej integracji systemów informatycznych. Jesteśmy zdecydowani wykorzystać sprawdzoną i silną markę Orange, nasz kluczowy wyróżnik względem konkurencji, dla utrzymania wiodącej pozycji na rynku” – powiedział Maciej Witucki, Prezes Zarządu TP odnosząc się do wyników Grupy TP w pierwszym półroczu 2008 roku.

Według szacunków Grupy TP, na rynku usług telekomunikacyjnych nastąpiło istotne ożywienie. W warunkach stopniowej stabilizacji otoczenia operacyjnego i regulacyjnego, w pierwszym półroczu 2008 roku wzrost rynku (wg wartości sprzedaży) osiągnął 6,0%, podczas gdy w pierwszym półroczu 2007 roku wyniósł jedynie 0,2%. W porównaniu z pierwszym kwartałem, tempo wzrostu w drugim kwartale spadło, ale było nadal znacznie wyższe niż w pierwszym półroczu ubiegłego roku.

Przychody Grupy TP w pierwszym półroczu 2008 roku wyniosły 9,05 mld zł, co oznacza wzrost o 1,1% w porównaniu z pierwszym półroczem 2007 (w którym przychody spadły o 2,8%). Do odwrócenia tendencji po stronie przychodów przyczynił się dwucyfrowy wzrost w segmentach telefonii komórkowej i stacjonarnego szerokopasmowego dostępu do Internetu.

Zysk netto wzrósł aż o 36,1% (w porównaniu ze spadkiem rok do roku o 3% w pierwszym półroczu 2007 roku). Do wzrostu zysku netto przyczynił się w szczególności zysk ze zbycia akcji wydającej książki telefoniczne spółki Ditel (transakcję sfinalizowano w czerwcu). W wyniku zrealizowanego w 2007 roku programu skupu akcji, zysk na jedną akcję zwiększył się o 40,3% (rok do roku).

W pierwszym półroczu 2008 roku, nakłady inwestycyjne osiągnęły poziom 13,5% przychodów i były o 14,3% niższe niż w analogicznym okresie 2007 roku.

Nowe strategiczne inicjatywy to: rozszerzenie marki Orange na produkty i usługi telewizyjne, a także przeniesienie wartości i kultury Orange do zespołów TP, rychłe uruchomienie własnego kanału telewizyjnego Grupy TP: Orange Sport TV – stanowiącego kluczowy element w procesie rozwoju oferty kontentowej Grupy – który będzie transmitować mecze ekstraklasy piłkarskiej; umożliwienie odbioru oferty telewizyjnej Grupy TP poprzez transmisję satelitarną (w oparciu o umowę z Cyfrą+ z 2007 roku); wzbogacenie oferty szerokopasmowej o Babybox – uproszczony modem typu „dual-play" z rodziny Livebox, bezprzewodowy dostęp szerokopasmowy, dzięki któremu do końca przyszłego roku wszystkie gospodarstwa domowe w Polsce uzyskają dostęp do usług Grupy TP; poszerzenie oferty produktów Orange o stacjonarne usługi głosowe oferowane na podstawie umowy WLR (w związku z sukcesem usługi Orange Freedom), stały rozwój innowacyjnych ofert – wdrożenie usług z dziedziny e-zdrowia na poziomie operacyjnym, finalizacja sprzedaży wybranych nieruchomości w Warszawie i rozpoczęcie następnego etapu programu optymalizacji nieruchomości – budowy miasteczka TP.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x