Towarzyskie strony Internetu

13 maja 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Strony internetowe zaspokajające potrzeby towarzystwa i komunikacji przeżywają boom – 10 największych z nich przyciąga niemal połowę wszystkich Internautów.
Badanie przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych przez Nielsen/NetRatings wykazało, że 10 najpopularniejszych stron „społecznych” odwiedziło w kwietniu łącznie 68,8 mln użytkowników. W sumie było to 45% aktywnych w tym okresie Internautów.

Na pierwszym miejcu znajduje się serwis MySpace, który wspiął się na szczyt dzięki ogromnej dynamice wzrostu. Obecnie z jego usług korzysta 38,4 mln użytkowników, co w stosunku rocznym daje przyrost… 367%. Drugim najpopularniejszym serwisem był należący do Google Blogger, którego stronę odwiedziło 18,5 mln użytkowników (przyrost roczny 80%).

„Serwisy zaspokajające społeczne potrzeby użytkowników są odpowiednikiem reality tv dla Internetu” – przekonuje Jon Gibs, dyrektor Nielsen/NetRatings – „Tworzenie zawartości jest relatywnie tanie dla obsługujących witryny, a ten rodzaj witryn na pewno nie okaże się sezonowym zjawiskiem. Przewiduję, że szybko zostanie zintegrowany z wielkimi portalami”.