Tłusty rok polskiego e-biznesu

2500 polskich internetowych sklepów wypracuje w bieżącym roku obroty wysokości 4 miliardów złotych.

Największy polski sklep online – Merlin.pl – prognozuje przychody o połowę większe niż przez rokiem. Tegoroczna sprzedaż ma wynieść 65 mln złotych, w 2007 przychody mają już przekroczyć 100 milionów. W czasie przedświątecznych zakupów liczba przebywających na stronie sklepu klientów dochodziła do 10000 osób.

Kilkukrotne zwiększenie wartości sprzedaży deklarują także inne sklepy funkcjonujące w polskim Internecie. Koniec roku był też dobrym okresem dla platformy Allegro, która odnotowała przyrost aukcji i klientów o jedną trzecią. Serwis spodziewa się, że jego tegoroczne obroty przekroczą 2 mld złotych, wobec 1,5 miliarda w 2005 roku.

Internetowy handel to na razie nieco ponad 1% całego handlu detalicznego w Polsce, jednakże w przeciągu czterech najbliższych lat powinien rosnąć dynamicznie i przekroczyć 4% oraz wartość 16 mld zł.
.

Dodaj komentarz