Tencent otworzy w Japonii trzecie centrum danych
Tencent Holdings planuje otwarcie trzeciego centrum danych w Japonii, gdzie usługi chmurowe dla gier online i systemów livestreaming cieszą się dużym popytem. Planuje też ofertę dla metaverse.
Jak twierdzi, w wywiadzie dla Nikkei, Poshu Yeung, starszy wiceprezes firmy, japoński biznes Tencent notuje rocznie trzycyfrowy wzrost, napędzany głównie przez usługi w chmurze dla gier.
Rozważamy trzecią lokalizację dla centrum danych. Mamy doświadczenie, więc nie zajmie nam to dużo czasu – powiedział Yeung.
Chiński gigant technologiczny, który wszedł na japoński rynek chmurowy w 2019 roku, nie ujawnił swoich przychodów w tym kraju ani nakładów kapitałowych na centra danych.
Dodatkowo Tencent jutro uruchomi w Japonii usługę wspierającą tworzenie metaverse, zawierającą dziesiątki szablonów. Jest to aktualizacja usługi wsparcia, którą firma uruchomiła w styczniu w celu tworzenia awatarów w chmurze i transmisji na żywo – oferty, która nadal wymagała technicznego dostosowania przez klientów.
Odciążymy klientów, oferując im szeroki wachlarz szablonów – powiedział Yeung.
Według Poshu Yeunga, Tencent wykorzysta swoje doświadczenie, aby wesprzeć firmy z branży gier w Japonii i Korei Południowej w poszerzaniu bazy klientów. Po rozpoczęciu działalności na rynkach zagranicznych w 2016 r., firma jest obecna w ponad 10 krajach i regionach. Posiada, jak twierdzi Yeung, 30 centrów danych poza Chinami, z nowymi ośrodkami w Brazylii i Indonezji.
Tencent planuje też walkę o rynek Korei Południowej
Korea Południowa i Japonia są podobnymi rynkami, szczególnie jeśli chodzi o rynek rozrywki i gier.
Tencent wykorzysta swoje doświadczenie w sektorze gier, aby wesprzeć firmy z Japonii i Korei Południowej w rozszerzaniu bazy klientów na Brazylię i Azję Południowo-Wschodnią – mówi Yeung.
W Stanach Zjednoczonych i Europie rośnie liczba zamówień na usługi w chmurze, które mają połączyć tamtejsze firmy z ich biurami w Chinach.
Według Yeunga amerykańskie firmy nie unikają chińskich usług w chmurze mimo tarć handlowych.
Źródło: Nikkei
Miłośnik nowoczesnych technologii, głównie nowych rozwiązań IT. Redaktor w czasopismach Gambler, Enter, PC Kurier, Telecom Forum, Secret Service, Click!, Komputer Świat Gry, Play, GameRanking. Wiele lat spędził w branży tłumaczeniowej – głównie gier i programów użytkowych. W wolnych chwilach lata szybowcem, jeździ na rowerze i pochłania duże ilości książek.