Szybko rośnie rynek systemów do kontaktów z klientami

Polski rynek oprogramowania wykorzystywanego przez firmy do kontaktów z klientami (CRM) wart jest 100 mln złotych.

Takie dane pojawiły się w raporcie firmy DiS. Co więcej, jak uważają analitycy opracowujący badanie, CRM rośnie szybciej niż inne rynki oprogramowania. W ciągu 2-3 lat systemy zarządzania kontaktów z klientami zaczną się pojawiać także w małych i średnich przedsiębiorstwach, gdzie dotąd instalowano je incydentalnie.

Według DiS rynek ten jest ściśle powiązany z rynkiem oprogramowania wspomagającego zarządzanie w przedsiębiorstwie (ERP), szacowanego w Polsce na 280-300 mln zł w 2005 r. W opinii analityków, ERP jest obecnie w fazie dynamicznego wzrostu.

Jednak, według DiS, mechanizm wzrostu rynku jest dla obu kategorii odmienny. O wzroście wartości rynku ERP decydują przede wszystkim uaktualnienia i dodatkowe moduły do już zainstalowanych systemów; rynek CRM to przede wszystkim wdrożenia nowych systemów.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x