Sukces emisji akcji AB

1 listopada 2007 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Sukcesem zakończyła się przeznaczona dla
inwestorów instytucjonalnych emisja akcji AB – spółka pozyskała ponad
110 mln zł i sfinalizowała przejęcie czeskiej firmy AT Computers
Holdings.

AB, jeden z liderów rynku dystrybucji sprzętu IT i elektroniki
użytkowej w Polsce, uplasowała na rynku 4.250 tys. akcji po cenie
emisyjnej 26 zł. Emisja nie miała charakteru publicznego i była
skierowana wyłącznie do inwestorów instytucjonalnych. Celem takiej
konstrukcji było szybkie pozyskanie środków na sfinansowanie przejęcia
czeskiej firmy AT Computers Holdings (ATC).

„Zarówno sam pomysł ekspansji poza granicami kraju, jak i warunki
uzgodnionego przejęcia zostały bardzo dobrze odebrane przez inwestorów.
Potwierdzeniem tego jest choćby fakt, że nowe akcje zostały sprzedane
po cenie praktycznie bez dyskonta w stosunku do kursu giełdowego” –
powiedział Andrzej Przybyło, prezes zarządu AB – „Co więcej, inwestorzy
zachęcili nas do zwiększenia emisji, tak, by pozwolić spółce w
mniejszym stopniu wykorzystywać efekt dźwigni finansowej, a co za tym
idzie zapewnić większe bezpieczeństwo finansowe firmy”

Ostatecznie z emisji AB pozyskała 110 mln zł wobec planowanych
wcześniej 90 mln zł. Środki posłużą do sfinansowania uzgodnionego we
wrześniu tego roku przejęcia za 779 mln CZK (około 104,6 mln zł) firmy
ATC i jej czterech spółek zależnych.