Starbucks i Amazon współpracują – bezkasowa kawiarnia na Manhattanie
Bezkasowa kawiarnia znajdująca się w Nowym Jorku przy 59 ulicy między alejami Park i Lexington, to efekt współpracy firm Starbucks i Amazon. Nowy sklep łączy cyfrowe i fizyczne doświadczenie sprzedaży detalicznej, bo zastosowano w nim usługę Just Walk Out.
„Nowy Starbucks Pickup z Amazon Go został zaprojektowany, aby zapewnić klientom jak największą wygodę i łatwość korzystania z naszych usług. Naszym celem w tej nowej koncepcji sklepu jest umożliwienie naszym klientom wyboru, które doświadczenie jest dla nich odpowiednie w ciągu dnia, niezależnie od tego, czy jest to korzystanie z aplikacji Starbucks i Amazon do kupowania żywności i napojów w biegu, czy też decyzja o pozostaniu wewnątrz, aby cieszyć się tradycyjnym doświadczeniem trzeciego miejsca, z którego słynie Starbucks” – powiedziała Katie Young, wiceprezes ds. globalnego wzrostu i rozwoju w Starbucks.
Starbucks i Amazon współpracują – bezkasowa kawiarnia na Manhattanie
Dzięki współpracy firm Starbucks i Amazon powstała w Nowym Jorku na Manhattanie, a konkretniej przy 59 ulicy między alejami Park i Lexington bezkasowa kawiarnia. Połączono w niej technologie Starbucks Pickup z aplikacji mobilnej firmy i Amazon Go Just Walk Out. Dzięki temu zapewniono znacznie łatwiejszą i szybszą obsługę płatności za zamówienia.
W lokalu znajdują się indywidualne miejsca pracy, które dysponują sporą powierzchnią roboczą, gniazdkami elektrycznymi i portami USB do ładowania urządzeń przenośnych.
Kawiarnia oferuje pełne menu Starbucks, a także wyselekcjonowany asortyment żywności i napojów. Wśród nich są świeżo przygotowane sałatki, kanapki, wypieki i przekąski.
„Amazon Go i Starbucks mają wspólną wizję dostarczania innowacyjnych doświadczeń w sklepach skupionych na kliencie. Klienci cieszą się bezproblemowymi zakupami, które umożliwia nasza technologia Just Walk Out w Amazon Go, gdzie mogą po prostu wejść, wziąć coś pysznego do jedzenia lub picia i po prostu wyjść, aby kontynuować swój dzień bez konieczności czekania w kolejce do zapłaty. Cieszymy się, że możemy teraz podzielić się doświadczeniem Just Walk Out Shopping Amazon Go i wyselekcjonowanym asortymentem świeżo przygotowanych artykułów spożywczych i napojów jeszcze większej liczbie klientów w tej lokalizacji Starbucks Pickup w Nowym Jorku, i nie mogę się doczekać, aby usłyszeć, jak podoba się to klientom” – powiedział Dilip Kumar, wiceprezes ds. sprzedaży fizycznej i technologii w Amazon.
Starbucks Pickup – aplikacja mobilna robi różnicę
Sklepy Starbucks Pickup przyjmują przede wszystkim zamówienia złożone za pośrednictwem aplikacji Starbucks przed przybyciem klienta do sklepu. Klienci mogą złożyć zamówienie i zapłacić za nie, wybierając kawiarnię Starbucks na „59 ulicy, między Park & Lex w Amazon Go” jako żądaną lokalizację w aplikacji. Gdy klient dotrze na miejsce, może sprawdzić status swojego zamówienia na cyfrowym ekranie w sklepie, a następnie odebrać zamówienie bezpośrednio u baristy Starbucks.
Klienci mogą też użyć „Kodu w sklepie” w aplikacji Amazon Shopping, Amazon One lub na karcie kredytowej. Potem można robić zakupy, jak w każdym innym sklepie Amazon Go. Po wejściu do środka wszystko, co klienci zdejmują z półki, jest automatycznie dodawane do ich wirtualnego koszyka, a wszystko, co odkładają na półkę, wychodzi z ich wirtualnego wózka.
Kiedy klient skończy zakupy, może usiąść w salonie, aby cieszyć się napojem i artykułem spożywczym Starbucks. Po opuszczeniu przez klienta kawiarni, ich karta zostanie obciążona i będą mogli uzyskać dostęp do rachunku w ciągu kilku godzin, a czasem nawet szybciej.
Asortyment żywności i napojów
Kawiarnia Starbucks Pickup w tej lokalizacji oferuje wyselekcjonowany wybór ulubionych przekąsek, żywności i napojów zarówno ze Starbucks, jak i Amazon Go. Wybór obejmuje świeżo przygotowane sałatki, kanapki, wypieki i przekąski dostępne na śniadanie, lunch i kolację.
Klienci Starbucks najczęściej wybierają jajeczne przekąski sous vide, kanapki śniadaniowe i pudełka z proteinowymi posiłkami, a także produkty z Amazon Go, takie jak Amazon Kitchen Turkey i Cheddar Sandwich oraz Buffalo-Style Wrap.
Wybór obejmuje również produkty z lokalnych kuchni, takich jak Proper Foods, Ecured, Genji Sushi i York Street, a także z lokalnych piekarni, w tym Dominique Ansel, Magnolia Bakery i Ess-a-Bagel.
Lokalizacja będzie dostępna dla klientów dłużej niż typowa kawiarnia Starbucks i pozostanie otwarta do 22:00 w dni powszednie i do 21:00 w weekendy.
Źródło: Starbucks, CNBC
Entuzjasta technologii IT, mobile, wearables. Freelancer, od lat w branży mediów IT/Mobile (CD-Action, NeXT, PC Format, CafePC.pl, Benchmark.pl, Mobility, Komputer Świat, Bezprawnik, Startupmag, IoTLab.pl) , były PRowiec (Sweex i Hannspree) i logistyk. Pasjonat jedzenia, gotowania, zdrowego odżywiania, wędrówek, jazdy na rowerze, książek, kina, opery, teatru i wielu innych.