Sprzedaż wzrasta, ale nie dzięki Viście

Jeśli Microsoft chce zwiększenia sprzedaży Visty, musi postawić na marketing – uważają analitycy Gartnera.

Pomimo oczekiwań, nowa odsłona systemu operacyjnego Microsoft nie przyczyniła się do zwiększenie sprzedaży nowych komputerów osobistych. Branża zanotuje co prawda wzrost roczny o 11,1% (z 231,5 mln urządzeń do prognozowanych 257,1 mln sztuk), ale nie w Viście upatruje się zwiększenia sprzedaży.

Motorem rozwoju mają być rynki rozwijające się. Według szacunków, w ciągu najbliższych dwóch lat wchłoną one 128 mln komputerów: 77 mln stacjonarnych, oraz 51 mln notebooków. Będzie to około 25% całej światowej sprzedaży.

Najszybciej rozwijać będzie się rynek komputerów mobilnych, który ma być w tym roku o 27,1% większy niż w roku ubiegłym. Producenci mogą liczyć na sprzedaż łącznie 103,2 mln notebooków. Komputery stacjonarne rosną wolniej – według prognoz, w tym roku sprzeda się ich na świecie 153,9 mln, co oznacza wzrost w stosunku do 2006 o 2,4%.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x