Google: sprzedaż reklam internetowych w Rosji wstrzymana

Google wstrzymało sprzedaż reklam internetowych w Rosji, a dotyczy to wyszukiwarki, serwisu YouTube oraz partnerów wydawniczych firmy. Jest to kolejny ruch giganta po tym, gdy zabroniono rosyjskim mediom kupowania i sprzedawania reklam w swoich serwisach.

„W świetle nadzwyczajnych okoliczności wstrzymujemy reklamy Google w Rosji. Sytuacja dynamicznie się zmienia i będziemy, w razie potrzeby, informować o zmianach” – można przeczytać w oświadczeniu.

Google: sprzedaż reklam internetowych w Rosji wstrzymana

Sprzedaż reklam internetowych w Rosji została wstrzymana, gdyż Google chce odciąć rosyjskie firmy i organizacje od dochodów, które mogły pozyskiwać z serwisu YouTube i wyszukiwarki Google.

Ten ruch jest kolejnym związanym z rosyjską agresją i wojną w Ukrainie. Wcześniej Google, podobnie jak Apple, wyłączyło możliwość płacenia za pomocą zbliżeniowej, bezdotykowej technologii Google Pay.

Wsparciem dla Ukrainy było też zablokowanie wyświetlania danych o ruchu na drogach Ukrainy i ulicach ukraińskich miast.

Ma ponad 100 pracowników w kraju, a rosyjskie władze wcześniej groziły ściganiem osób, jeśli ich pracodawcy nie będą przestrzegać ich zasad.

Roskomandnadzor zabronił Google wyświetlania „kłamliwych” reklam

Google wstrzymało sprzedaż reklam internetowych w Rosji krótko po tym, jak rosyjski urząd cenzurujący komunikację Roskomandnadzor zażądał usunięcia reklam Google Ads na portalu YouTube, które według niego zniekształcają obraz bieżących wydarzeń dotyczących Rosji, działań na Ukrainie i decyzji wielu krajów oraz firm.

Według Rosjan są to fałszywe informacje i nie mają prawa pojawiać się na terenie Rosji. Zagrożono zablokowaniem mediów, które nie zastosują się do żądań.

Źródło: Reuters

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x