Sprzedaż notebooków ciągle w górę
W 2010 roku notebooki mają stanowić 40% ogółu sprzedawanych komputerów – w zeszłym roku opanowały niespełna 30% rynku.
Analitycy iSuppli poinformowali, że w ubiegłym roku na świecie sprzedano 220 mln komputerów. Najwięcej notebooków sprzedano w Stanach Zjednoczonych i w Europie. W USA komputerów przenośnych sprzedano więcej niż stacjonarnych (odpowiednio 52 i 48 procent), w Europie sprzedaż obu typów maszyn zrównała się pod względem ilości pod koniec 2005 roku.
W Polsce w zeszłych roku jedna czwarta spośród sprzedanych komputerów była przenośna. W tym roku udział maszyn mobilnych w rynku wzrósł do jednej trzeciej: w pierwszym półroczu sprzedano według CRN 300 tysięcy notebooków i 600 tysięcy komputerów stacjonarnych.
Tendencja wzrostowa na światowym rynku ma się utrzymać, jako że producenci stosują ostrą presję cenową rekompensując sobie niższe marże większym wolumenem obrotu.