Counterpoint: sprzedaż Huawei w Europie spadła o niemal 90 proc.
Dzięki raportowi Counterpoint Technology Market Research wiemy, że w 2021 roku sprzedaż Huawei w Europie spadła o niemal 90 proc., co daje tej firmie mniej niż 1 proc. udziału w rynku i 8 pozycję wśród producentów.
Czym jest Counterpoint Technology Market Research?
Counterpoint Technology Market Research jest globalną firmą badawczą, która specjalizuje się w produktach z branży TMT (technologia, media i telekomunikacja).
Obsługuje ona największe firmy technologiczne i finansowe, oferując mieszankę miesięcznych raportów, dostosowanych projektów i szczegółowych analiz rynku mobilnego i technologicznego. Jej najważniejsi analitycy to doświadczeni eksperci w branży high-tech.
Sprzedaż Huawei w Europie spadła o niemal 90 proc.
Według badania przeprowadzonego przez Counterpoint Technology Market Research, rok 2021 okazał się dość burzliwym dla producentów smartfonów. Rynek miał odbudować się po pandemicznym 2020 roku, ale skutki wirusa COVID-19 wpłynęły także na rok 2021.
Niedobory układów scalonych dotknęły wielu producentów z różnych dziedzin. Cały europejski rynek smartfonów zdołał wzrosnąć o 8 proc. w 2021 r., ale było to tylko częściowe ożywienie.
„Wspaniale jest widzieć, jak europejski rynek smartfonów rośnie w 2021 roku, ale to mówi tylko połowę prawdy; skutki COVID-19 spowodowały 14 proc. roczny spadek sprzedaży w 2020 r., co oznacza, że rynek jest nadal znacznie poniżej poziomów sprzed pandemii. Jednak głównym czynnikiem do rozważenia jest upadek Huawei. Sprzedaż Huawei w Europie spadła o prawie 90 proc. rocznie w 2021 r., pozostawiając go na mniej niż 1 proc. udziale w rynku i na 8 pozycji (spadek z 4 w 2020 r.). Ale podczas gdy Huawei miał kolejny rok do zapomnienia w Europie, inni dostawcy, zwłaszcza niektórzy z chińskich konkurentów, z pewnością mieli powód do świętowania” – powiedział Jan Stryjak, Zastępca dyrektora Counterpoint Research.
Udział sprzedaży smartfonów w Europie w 2021 r.
W 2021 r. konkurencja wśród producentów smartfonów była bardzo intensywna. Na pierwszym miejscu sprzedaży na rynku europejskim czterokrotnie zmieniał się lider.
Apple zyskał sporo po wprowadzeniu swojego pierwszego smartfona obsługującego łączność 5G. Dało to firmie 34 proc. udział. Samsung uzyskał 24 proc. udział po wprowadzeniu na rynek modelu Galaxy S21. Potem miejsce lidera zajęła marka Xiaomi. Następnie znów wskoczył na szczyt Samsung, który zyskał po wprowadzeniu składanego modelu Galaxy Z. Rok zamknął na szczycie Apple z największym udziałem na rynku europejskim w historii.
Xiaomi dało firmie najwyższy wyników w historii, jeśli chodzi o globalną sprzedaż w porównaniu do innych lat. Rynek wskazał też, że sporym zainteresowaniem cieszyły się smartfony takich marek jak Oppo, realme i vivo.
Źródło: Counterpoint
Entuzjasta technologii IT, mobile, wearables. Freelancer, od lat w branży mediów IT/Mobile (CD-Action, NeXT, PC Format, CafePC.pl, Benchmark.pl, Mobility, Komputer Świat, Bezprawnik, Startupmag, IoTLab.pl) , były PRowiec (Sweex i Hannspree) i logistyk. Pasjonat jedzenia, gotowania, zdrowego odżywiania, wędrówek, jazdy na rowerze, książek, kina, opery, teatru i wielu innych.