Sprzedaż handheldów ciągle spada

28 kwietnia 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Globalna sprzedaż urządzeń typu PDA spada dziewiąty kwartał z rzędu.
Raport opracowany przez IDC wykazuje, że w pierwszych trzech miesiącach 2006 sprzedano łącznie póltora miliona handheldów, co w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku oznacza spadek o 22,3%. PDA to kieszonkowe urządzenia zdolne do synchronizacji danych z komputerem. Przeznaczone są do obsługi dokumentów, multimediów i gier. Nie posiadają funkcji telefonicznych, chociaż mają wbudowane mechanizmy korzystania z Internetu.

Pomimo stałego ulepszania elektronicznych asystentów o nowe funkcje – takie jak Bluetooth, Wi-Fi, rozszerzalna pamięć czy nawigacja satelitarna GPS – popyt na tego rodzaju urządzenia ciągle maleje. PDA przegrywają walkę o portfel klienta z rozbudowanymi telefonami komórkowymi.

Spadek sprzedaży tłumaczony jest ponadto normalnym dla okresu poświątecznego obniżeniem zainteresowania zakupem sprzętu. IDC jest przekonane, że rynek PDA po nieustających od lat spadkach ustabilizuje się na określonym poziomie. Jego wielkość zależeć będzie od wierności kluczowych klientów oraz wizji rozwoju urządzeń.