Spotify przejmuje Chartable i Podsights
Spotify przejmuje Chartable i Podsights, co pozwoli walczyć z YouTube i zarabiać więcej na reklamach. Technologie SmartAds, SmartLinks i SmartPromos pozwalają reklamodawcom mierzyć skuteczność reklam podcastowych.
Spotify przejmuje Chartable i Podsights
Spotify przejmuje Chartable i Podsights, firmy zajmujące się analizą i atrybucją podcastów dla zewnętrznych wydawców. Dzięki ich technologiom można skutecznie mierzyć skuteczność reklam.
Chartable dzięki technologii SmartAds jest w stanie dokładnie mierzyć i raportować skuteczność działań marketingowych bez wykorzystywania tak zwanych pikseli śledzących, które w EU są niezgodne z przepisami RODO. Technologia ta pozwala mierzyć skuteczność reklam, bez przekraczania przepisów.
Firmy te są partnerami takich wydawców podcastów jak Cadance13, iHeartMedia, NYT, Vox Media, Wondery i wielu innych.
Podsights zapewnia atrybucję gospodarstw domowych od pobrania do wizyty w witrynie. Wykorzystuje dopasowywanie adresów IP, wykresy na różnych urządzeniach, niestandardowe adresy URL, kody rabatowe i informacje o urządzeniach, aby lepiej określić ROI z wydatków.
Spotify zarobi krocie na reklamach
Przejęcie Chartable i Podsights sprawi, że Spotify poprawi swoje notowania u wydawców podcastów i zwiększy zyski z reklam. Nie podano informacji, czy Spotify przejmując technologie firm, pozostawi ich zespoły nienaruszone, czy dojdzie do zwolnień.
Jest to kolejny ruch w stronę zarabiania na podcastach po przejęciu takich wydawców jak Gimlet Media, Parcast i The Ringer. Firma nabyła także platformę reklamową Megaphone oraz Anchor i Whooshkaa.
Źródło: Spotify, Podsights, Chartable
Entuzjasta technologii IT, mobile, wearables. Freelancer, od lat w branży mediów IT/Mobile (CD-Action, NeXT, PC Format, CafePC.pl, Benchmark.pl, Mobility, Komputer Świat, Bezprawnik, Startupmag, IoTLab.pl) , były PRowiec (Sweex i Hannspree) i logistyk. Pasjonat jedzenia, gotowania, zdrowego odżywiania, wędrówek, jazdy na rowerze, książek, kina, opery, teatru i wielu innych.