Smart Canvas w Google Workspace to nowe funkcje ułatwiające współpracę
Dzięki najnowszej aktualizacji Smart Canvas Google Workspace zyskuje nowe funkcje ułatwiające i przyspieszające współpracę. Jest to odpowiedź na zapotrzebowanie użytkowników pracujących zdalnie i hybrydowo. Aktualizacja ułatwi utrzymywanie kontaktu, koncentrację na zadaniach oraz przekształcanie pomysłów w konkretne projekty.
„Przez długi czas sposoby, w jaki ludzie współpracowali, były definiowane przez narzędzia stworzone jeszcze w ubiegłym wieku, które nie są w stanie zaspokoić potrzeb współpracy w przyszłości. W Google jesteśmy pionierami nowoczesnych metod współpracy i postrzegamy to zarówno jako nasz obowiązek, jak i szansę, by kierować Google Workspace w stronę tworzenia nowych sposobów pracy. Aktualizacja „Smart Canvas” to kolejny krok w kierunku realizacji tej obietnicy.” – powiedział Javier Soltero, wiceprezes Google i dyrektor generalny produktu Google Workspace.
Nowości dzięki Smart Canvas
Nowe interaktywne elementy pozwalają na współpracę użytkowników w dużo wygodniejszy i szybszy sposób. Smart Canvas pozwala łączyć treści i wydarzenia w jedno spójne doświadczenie, a elastyczne formaty eliminują spotykane dotychczas ograniczenia.
„Pogłębiona współpraca nad tworzonymi treściami jest podstawą do tworzenia przewagi konkurencyjnej. Ponieważ wiele organizacji szuka coraz lepszych sposobów, by ułatwić pracownikom wymianę informacji i danych w hybrydowym środowisku pracy, Google Workspace oferuje wiele funkcjonalności, które w tym pomogą.” – powiedziała Maribel Lopez, założycielka i główna analityczka w Lopez Research.
Nowe elementy, które pojawią się w Google Workspace to:
- Inteligentne okienka w Dokumentach – wystarczy wpisać @, aby zobaczyć listę sugerowanych plików, współpracowników czy spotkań, które można zamieścić w dokumencie. Funkcja ta będzie wkrótce dostępna także w Arkuszach.
- „Checklisty” pomagają użytkownikom sprawnie monitorować i odhaczać wykonane zadania w Dokumentach. Funkcja ta zostanie wkrótce zintegrowana z Listą zadań Google., Dzięki temu zespoły będą mogły przypisywać zadania konkretnym osobom i lepiej zarządzać listą rzeczy do wykonania w Google Workspace.
- Szablony tabel w Dokumentach umożliwiają użytkownikom np. tworzenie tabel do głosowania, aby zebrać opinie zespołu. Pozwolą tworzyć tabele do śledzenia projektów, aby pomóc użytkownikom w bieżącym monitorowaniu postępów. Nowy szablon dokumentu do tworzenia notatek ze spotkań będzie automatycznie importować wszelkie istotne informacje z zaproszenia na spotkanie z Kalendarza.
Pojawią się także nowe formaty:
- Format bez podziału na strony w Dokumentach pozwoli usunąć ograniczenia wyznaczane przez marginesy i krawędzie stron. Dzięki temu można będzie stworzyć większą przestrzeń, która dopasuje się do urządzenia lub ekranu, z którego korzystają użytkownicy.
- Nowe widoki w Arkuszach pomogą użytkownikom lepiej zarządzać danymi i z nich korzystać. Widok osi czasu ułatwi i przyspieszy śledzenie zadań, umożliwiając użytkownikom organizowanie zasobów według właściciela, kategorii, kampanii lub dowolnego innego kryterium.
Łatwiejsze kontakty między współpracownikami
Dzięki wprowadzeniu nowych narzędzi Google Workspace zapewni współpracownikom szybszy i wygodniejszy kontakt, niezależnie od miejsca z którego pracują. Użytkownicy będą mogli włączać treści, nad którymi pracują, do prowadzonych rozmów i odwrotnie.
Nowe możliwości:
- Prezentowanie treści w Google Meet bezpośrednio z Dokumentów, Arkuszy i Prezentacji w przeglądarce.
- Google Meet bezpośrednio w Dokumentach, Arkuszach i Prezentacji zostanie udostępniony jesienią tego roku. Pozwoli prowadzić rozmowy w trakcie współpracy nad plikami.
- Więcej miejsca, aby widzieć współpracowników i treści w niedawno odświeżonym interfejsie Meet. Pozwoli to użytkownikom przypinać treści i rozmowy wideo, a także wyłączać własną transmisję. Ułatwia to zachowanie koncentracji i pomaga w walce ze zmęczeniem wirtualnymi spotkaniami.
- Tworzenie i edytowanie Arkuszy i Dokumentów w pokojach Czatu. Funkcja dostępna już w przeglądarce umożliwia zespołom bezpośrednie przejście od dyskusji na Czacie do wspólnego tworzenia i przeglądania treści. Ta funkcjonalność pojawi się również w najbliższych tygodniach w Prezentacjach.
- Emotikony w Dokumentach pojawią się w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Pozwolą współpracownikom na śledzenie wzajemnych reakcji w trakcie wspólnej pracy.
Inteligentna i bezpieczna praca
Google Workspace w każdym miesiącu proponuje użytkownikom aż 2 mld sugestii gramatycznych w Dokumentach. Dodatkowo dzięki inteligentnym funkcjom Priorytetowe i Szybki dostęp w Dysku skraca czas wyszukiwania plików o połowę. Google Workspace wprowadza kolejne inteligentne funkcje. Są to:
- Dodatkowe funkcje w Dokumentach będą wyświetlać ostrzeżenia o możliwym użyciu słów obraźliwych, a także inne sugestie stylistyczne, które przyspieszą edycję materiałów i poprawią przejrzystość tekstu.
- Szerszy zakres analizy wspomaganej w Arkuszach w przeglądarce zawiera sugestie, które pomogą w tworzeniu formuł i rozwiązywaniu problemów. Dzięki temu wyciąganie wniosków z danych stanie się prostsze, nie tylko dla analityków.
Więcej informacji można uzyskać, biorąc udział w konferencji Google I/O, która wystartowała wczoraj.
Źródło: Google
Entuzjasta technologii IT, mobile, wearables. Freelancer, od lat w branży mediów IT/Mobile (CD-Action, NeXT, PC Format, CafePC.pl, Benchmark.pl, Mobility, Komputer Świat, Bezprawnik, Startupmag, IoTLab.pl) , były PRowiec (Sweex i Hannspree) i logistyk. Pasjonat jedzenia, gotowania, zdrowego odżywiania, wędrówek, jazdy na rowerze, książek, kina, opery, teatru i wielu innych.