Smart Canvas w Google Workspace to nowe funkcje ułatwiające współpracę

Dzięki najnowszej aktualizacji Smart Canvas Google Workspace zyskuje nowe funkcje ułatwiające i przyspieszające współpracę. Jest to odpowiedź na zapotrzebowanie użytkowników pracujących zdalnie i hybrydowo. Aktualizacja ułatwi utrzymywanie kontaktu, koncentrację na zadaniach oraz przekształcanie pomysłów w konkretne projekty.

Przez długi czas sposoby, w jaki ludzie współpracowali, były definiowane przez narzędzia stworzone jeszcze w ubiegłym wieku, które nie są w stanie zaspokoić potrzeb współpracy w przyszłości. W Google jesteśmy pionierami nowoczesnych metod współpracy i postrzegamy to zarówno jako nasz obowiązek, jak i szansę, by kierować Google Workspace w stronę tworzenia nowych sposobów pracy. Aktualizacja „Smart Canvas” to kolejny krok w kierunku realizacji tej obietnicy.” – powiedział Javier Soltero, wiceprezes Google i dyrektor generalny produktu Google Workspace.

Nowości dzięki Smart Canvas

Nowe interaktywne elementy pozwalają na współpracę użytkowników w dużo wygodniejszy i szybszy sposób. Smart Canvas pozwala łączyć treści i wydarzenia w jedno spójne doświadczenie, a elastyczne formaty eliminują spotykane dotychczas ograniczenia.

Pogłębiona współpraca nad tworzonymi treściami jest podstawą do tworzenia przewagi konkurencyjnej. Ponieważ wiele organizacji szuka coraz lepszych sposobów, by ułatwić pracownikom wymianę informacji i danych w hybrydowym środowisku pracy, Google Workspace oferuje wiele funkcjonalności, które w tym pomogą.” – powiedziała Maribel Lopez, założycielka i główna analityczka w Lopez Research.

Nowe elementy, które pojawią się w Google Workspace to:

  • Inteligentne okienka w Dokumentach – wystarczy wpisać @, aby zobaczyć listę sugerowanych plików, współpracowników czy spotkań, które można zamieścić w dokumencie. Funkcja ta będzie wkrótce dostępna także w Arkuszach.
smart-canvas-google-workspace-wspolpraca-@
  • Checklisty” pomagają użytkownikom sprawnie monitorować i odhaczać wykonane zadania w Dokumentach. Funkcja ta zostanie wkrótce zintegrowana z Listą zadań Google., Dzięki temu zespoły będą mogły przypisywać zadania konkretnym osobom i lepiej zarządzać listą rzeczy do wykonania w Google Workspace.
  • Szablony tabel w Dokumentach umożliwiają użytkownikom np. tworzenie tabel do głosowania, aby zebrać opinie zespołu. Pozwolą tworzyć tabele do śledzenia projektów, aby pomóc użytkownikom w bieżącym monitorowaniu postępów. Nowy szablon dokumentu do tworzenia notatek ze spotkań będzie automatycznie importować wszelkie istotne informacje z zaproszenia na spotkanie z Kalendarza.
smart-canvas-google-workspace-wspolpraca-tabela-do-glosowania

Pojawią się także nowe formaty:

  • Format bez podziału na strony w Dokumentach pozwoli usunąć ograniczenia wyznaczane przez marginesy i krawędzie stron. Dzięki temu można będzie stworzyć większą przestrzeń, która dopasuje się do urządzenia lub ekranu, z którego korzystają użytkownicy.
  • Nowe widoki w Arkuszach pomogą użytkownikom lepiej zarządzać danymi i z nich korzystać. Widok osi czasu ułatwi i przyspieszy śledzenie zadań, umożliwiając użytkownikom organizowanie zasobów według właściciela, kategorii, kampanii lub dowolnego innego kryterium.

Łatwiejsze kontakty między współpracownikami

Dzięki wprowadzeniu nowych narzędzi Google Workspace zapewni współpracownikom szybszy i wygodniejszy kontakt, niezależnie od miejsca z którego pracują. Użytkownicy będą mogli włączać treści, nad którymi pracują, do prowadzonych rozmów i odwrotnie.

smart-canvas-google-workspace-wspolpraca-Meet w dokumentach

Nowe możliwości:

  • Prezentowanie treści w Google Meet bezpośrednio z Dokumentów, Arkuszy i Prezentacji w przeglądarce.
  • Google Meet bezpośrednio w Dokumentach, Arkuszach i Prezentacji zostanie udostępniony jesienią tego roku. Pozwoli prowadzić rozmowy w trakcie współpracy nad plikami.
  • Więcej miejsca, aby widzieć współpracowników i treści w niedawno odświeżonym interfejsie Meet. Pozwoli to użytkownikom przypinać treści i rozmowy wideo, a także wyłączać własną transmisję. Ułatwia to zachowanie koncentracji i pomaga w walce ze zmęczeniem wirtualnymi spotkaniami.
  • Tworzenie i edytowanie Arkuszy i Dokumentów w pokojach Czatu. Funkcja dostępna już w przeglądarce umożliwia zespołom bezpośrednie przejście od dyskusji na Czacie do wspólnego tworzenia i przeglądania treści. Ta funkcjonalność pojawi się również w najbliższych tygodniach w Prezentacjach.
  • Emotikony w Dokumentach pojawią się w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Pozwolą współpracownikom na śledzenie wzajemnych reakcji w trakcie wspólnej pracy.

Inteligentna i bezpieczna praca

Google Workspace w każdym miesiącu proponuje użytkownikom aż 2 mld sugestii gramatycznych w Dokumentach. Dodatkowo dzięki inteligentnym funkcjom Priorytetowe i Szybki dostęp w Dysku skraca czas wyszukiwania plików o połowę. Google Workspace wprowadza kolejne inteligentne funkcje. Są to:

  • Dodatkowe funkcje w Dokumentach będą wyświetlać ostrzeżenia o możliwym użyciu słów obraźliwych, a także inne sugestie stylistyczne, które przyspieszą edycję materiałów i poprawią przejrzystość tekstu.
  • Szerszy zakres analizy wspomaganej w Arkuszach w przeglądarce zawiera sugestie, które pomogą w tworzeniu formuł i rozwiązywaniu problemów. Dzięki temu wyciąganie wniosków z danych stanie się prostsze, nie tylko dla analityków.

Więcej informacji można uzyskać, biorąc udział w konferencji Google I/O, która wystartowała wczoraj.

Źródło: Google

Dodaj komentarz