Samsung zakończy IV kwartał ze wzrostem zysków o 52%
Samsung Electronics oszacował w piątek, że jego zysk operacyjny wzrósł w czwartym kwartale 2021 roku o ponad 50%. Firma korzysta na ogromnym popycie na swoje układy scalone i smartfony oraz szuka możliwości ekspansji poprzez fuzje i przejęcia.
Wydając prognozy wyników na okres od października do grudnia, południowokoreański gigant technologiczny powiedział, że zysk operacyjny prawdopodobnie osiągnie 11,5 mld dolarów, co stanowi wzrost o 52,5% w porównaniu z tym samym okresem w poprzednim roku. Jednocześnie, kwartał do kwartału, zysk operacyjny spadł o 12,8%, ponieważ spadły ceny kości pamięci.
Samsung nie odpuszcza
Informacje pojawiają się w momencie, gdy firma ma podpisać wiele nowych umowy fuzji i przejęć, a jej skład kierowniczy ma na celu wzmocnienie swojego arsenału, aby lepiej konkurować z rywalami, w tym Taiwan Semiconductor Manufacturing Co (TSMC). Wiceprezes Samsunga Lee Jae-yong w zeszłym miesiącu zastąpił dwóch dyrektorów generalnych, jednocześnie zmniejszając liczbę działów biznesowych do dwóch z trzech.
Prowadzimy rozmowy na temat wielu projektów M&A (Mergers and Acquisitions – fuzje i przejęcia) w całości i częściach, utrzymując otwarte drzwi dla różnych rozwiązań. Nie mogę powiedzieć, które z nich pojawią się jako pierwsze, ale działamy szybciej niż myślicie – powiedział Han Jong-hee, jeden z nowych dyrektorów generalnych, na konferencji prasowej z południowokoreańskimi mediami przeprowadzone w czasie targów CES 2022.
Analitycy twierdzą, że firma odnotuje w tym roku jeszcze lepsze wyniki dzięki silnemu biznesowi półprzewodników zarówno w sektorze pamięci, jak i foundry. Hanwha Securities przewiduje, że przychody Samsunga w 2022 roku osiągną 275 mld dolarów, przy zysku operacyjnym na poziomie 56 mld dolarów.
Źródło: Nikkei
Miłośnik nowoczesnych technologii, głównie nowych rozwiązań IT. Redaktor w czasopismach Gambler, Enter, PC Kurier, Telecom Forum, Secret Service, Click!, Komputer Świat Gry, Play, GameRanking. Wiele lat spędził w branży tłumaczeniowej – głównie gier i programów użytkowych. W wolnych chwilach lata szybowcem, jeździ na rowerze i pochłania duże ilości książek.