Samsung przeskoczył Apple (z łatwością)

31 października 2011 0 przez Marcin Kaczmarek

Wg firmy badawczej Strategy Analytics, w trzecim kwartale br. firma Samsung sprzedała więcej smartonów niż Apple. Liczbę sprzedanych urządzeń obliczono na 27,8 mln sztuk, co daje 23,8-procentowy udział w rynku. Co więcej, liczba ta jest ok. 4-krotnie większa, niż w analogicznym okresie roku poprzedniego (7,5 mln sztuk). W tym samym czasie firma Apple sprzedała 17,1 mln smartfonów, a jej udział w wyniósł 14,6%. Nokia sprzedała 9,7 mln sztuk, z udziałem 8,3%.

Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że analizy dotyczą okresu przed wprowadzeniem iPhone 4S, który ponoć w ciągu pierwszego weekendu sprzedał się w liczbie 4 mln sztuk. Faktem jest też, że wielu klientów Apple wstrzymało się z zakupem, czekając na nowość w postaci iPhone 5. Jednak wprowadzanie jednego modelu telefonu w ciągu roku to świadoma strategia Apple – wiadomo, że produkt taki nie będzie się sprzedawał jednakowo dobrze przez cały ten okres.