Samsung – 1,64 mld złotych przychodów w Polsce

Samsung Electronics Polska ogłosił wyniki finansowe za 2006 rok – obroty firmy wyniosłu 1,644 mld zł, o 59 % więcej w stosunku do 2005 roku.

Zysk netto w 2006 roku wyniósł 11 695 000 złotych. Dział Consumer Electronics (RTV/AGD) odnotował przychody w wysokości 719 803 000 zł; Dział IT (monitory, dyski twarde, drukarki, napędy optyczne) – 464 023 000 PLN (wzrost o 11% w stosunku do 2005); Dział TELECOM (telefony komórkowe) – 434 023 000 zł (wzrost o 137% w stosunku do 2005). Ponadto na wynik Samsunga złóżyły się także obroty Serwisu (1 408 000 zł) oraz Centrum Badań Rozwoju Oprogramowania Samsung w W-ie – 24 038 000 zł.

Samsung zajął pierwsze miejsce pod względem liczby sprzedanych na polskim rynku monitorów (390 000 sztuk) z udziałem w wysokości ok. 24%. W 2005 roku sprzedaż monitorów Samsung wyniosła 363 000 sztuk (ok. 23% udziałów w rynku). Największym zainteresowaniem polskich konsumentów cieszyły się monitory o dużych przekątnych (19 cali i większe), które stanowiły w czwartym kwartale ponad 50% sprzedaży firmy.

W 2006 roku Samsung zajął drugą pozycję w sprzedaży laserowych drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych na polskim rynku ze sprzedażą w wysokości ok. 100 000 sztuk(w 2005 roku było to ok. 50 000). W ciągu najbliższych lat Samsung zamierza objąć pozycję lidera na polskim rynku laserowych drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych, który w 2006 roku firma szacuje na ok. 450 tys. sztuk.
Samsung zajął drugie miejsce w sprzedaży dysków twardych na polskim rynku udziałem w wysokości ok. 32% i sprzedażą na poziomie 623 000 sztuk (w 2005 roku sprzedaż wyniosła 478 000 sztuk a udział w rynku wynosił ok. 27%).

Samsung sprzedał w 2006 roku 440 000 napedów optycznych co dało firmie drugie miejsce i udział w rynku w wysokości ok. 21% (w 2005 roku odpowiednio 310 000, trzecie miejsce i 15%).

W 2006 roku Samsung Electronics Polska wprowadził na polski rynek 32 nowe modele i sprzedał ponad 1,1 miliona telefonów komórkowych (w 2005 roku – 300 000). W 2006 roku ok. 80% łącznej sprzedaży telefonów Samsung zrealizowano we współpracy z działającymi na polskim rynku operatorami. Pozostałe 20% to sprzedaż w kanałach pozaoperatorskich. Zgodnie z szacunkami Samsung w 2006 roku na polskim rynku sprzedano nieco ponad siedem milionów telefonów komórkowych, z czego 10% stanowiła sprzedaż pozaoperatorska.

W 2007 roku Samsung chce umocnić swoją pozycję i osiągnąć sprzedaż na poziomie 1,5 miliona telefonów komórkowych. W 2007 roku Samsung wprowadzi na polski rynek ok. 25 nowych modeli telefonów, z których ok. dziesięciu będzie wspierać technologię 3G. Według Samsung, sprzedaż telefonów komórkowych w Polsce może wynieść w 2007 roku nawet ponad 8 milionów sztuk.

Dodaj komentarz