Rynek rośnie wolno, Lenovo wręcz przeciwnie

19 lipca 2011 0 przez Marcin Kaczmarek

Gartner oraz IDC przedstawiły analizy dotyczące sprzedaży komputerów na świecie w drugim kwartale bieżącego roku. Rynek rośnie wolniej niż oczekiwano, jedynie Lenovo święci sukcesy.

Według wstępnego podsumowania Gartnera, sprzedaż wzrosła o 2,3% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku i wyniosła 85,2 mln sztuk. Wcześniej Gartner prognozował wzrost o 6,7%, zatem mocno się przeliczył.

Według danych firmy, najlepiej sprzedają się nadal komputery HP i Della, ich udziały rynkowe wynoszą odpowiednio 17,4% oraz 12,3%. Najwięcej zyskał jednak chiński producent Lenovo, który obecnie zajmuje trzecie miejsce na świecie pod względem sprzedaży, a w ostatnim kwartale zanotował jej 22,5-procentowy wzrost. Za to Acer spadł z pozycji drugiej na czwartą, co ma być rzekomo efektem nastawienia na tanią produkcję masową, która przestała się sprawdzać.

W informacji podanych przez IDC wynika, że w ubiegłym kwartale sprzedało się 84,4 mln komputerów. Prognozowany wzrost kwartalny na poziomie 2,9% okazał się niewiele mniejszy i wyniósł 2,6%. Dane IDC pokrywają się z informacjami Gartnera: pierwsze i drugie miejsce zajmuje HP z udziałem 18,1% oraz Dell z udziałem 12,9%. Sprzedaż komputerów HP wzrosła o 3%, natomiast Della o 2,8%. IDC podkreśla, że firma HP osiągnęła bardzo dobre wyniki w krajach rozwijających się oraz regionie EMEA.

Na trzecim i czwartym miejscu pod względem sprzedaży komputerów znalazły się firmy Lenovo z udziałem 12,2% oraz Acer z udziałem 10,8%. Według IDC, sprzedaż komputerów Lenovo była o 22,9% lepsza niż przed rokiem. Jak tak dalej pójdzie, producent ten zepchnie Della z pozycji wicelidera rynku pecetów.