Rynek reklamy mobilnej wzrośnie w tym roku o 20%

18 stycznia 2013 0 przez Marcin Kaczmarek

Według analityków Gartnera, w 2013 roku rynek reklamy mobilnej na świecie wzrośnie do 11,4 mld dolarów, w porównaniu z 9,6 mld, które branża zainkasowała w minionym roku. Rynek ten zwiększa się ze względu na adaptację smartfonów i tabletów w kolejnych regionach świata, w czym przoduje Japonia i Korea Płd. Regiony Ameryki Płn. i Europy Zachodniej też mają potencjał, o ile planowane kampanie reklamowe będą uwzględniały również mobilne kanały przekazu.

W pozostałych regionach Gartner przewiduje rozwój rynku wraz z popularyzacją urządzeń mobilnych i stabilizacją sytuacji gospodarczej, jednak może on podążać w różnym tempie i w różnych kierunkach. Głównie będzie stymulowany przez duże rynki: Rosję, Brazylię czy Meksyk.

Według prognoz Gartnera, wartość rynku reklamy mobilnej może sięgnąć w 2016 roku aż 24,5 mld dolarów.