Rusza program partnerski Adobe dla partnerów handlowych

Firma Adobe uruchamia Adobe Partner Connection Reseller Program, stworzony w celu lepszego zmotywowania i nagradzania aktywnych partnerów handlowych firmy (dystrybutorów i resellerów). Aby przystąpić do programu, zainteresowani partnerzy powinni się zarejestrować online (rejestracja jest bezpłatna). Po rejestracji uzyskują status Registered Reseller i dostęp do szkoleń internetowych (również bezpłatnych), które kończą się egzaminem. Po jego zdaniu status partnera awansowany jest na Certified Reseller (Certyfikowany Partner Handlowy). Ale to nie koniec możliwej „kariery” partnera – kolejne poziomy to Gold i Platinum Reseller.

Cenną cechą programu jest możliwość rejestracji transakcji (Deal Registration). Partnerzy Adobe powinni rejestrować nie tylko zrealizowane umowy, ale nawet same starania podpisania umowy z klientem. Tacy partnerzy, aktywnie prowadzący rozmowy z klientami otrzymują prowizję od sprzedaży nawet wówczas, gdy taką, rozpoczętą transakcję ostatecznie sfinalizuje inna firma.

W ten sposób Adobe zamierza zachęcić partnerów do kształcenia swoich pracowników z technologii oferowanych przez Adobe, tak by byli oni lepszymi doradcami dla współpracujących z nimi klientów. Jak wiadomo, szkolenia wymagają czasu i pieniędzy (nawet jeśli same szkolenia są ze strony Adobe darmowe), więc firmy muszą „odbić” wydatki w nieco większej marży od sprzedaży. W takiej sytuacji konkurencyjne podmioty, którym nie zależy tak bardzo na dobrych relacjach i wsparciu technicznym dla klienta, zaś ich „silną stroną” są niskie marże, mogą „podbierać” klientów partnerom bardziej wykwalifikowanym. Dzięki programowi partnerskiemu wynagrodzenie od sprzedaży może otrzymać także podmiot, który faktycznie wsparł klienta przy decyzji zakupowej. Wystarczy, że zarejestruje on transakcję w systemie Adobe.

Certyfikowani Partnerzy Handlowi będą mogli także sprzedawać licencję Adobe na zasadach CLP (Kumulujący Program Licencyjny).

Adobe zamierza wesprzeć nie tylko resellerów i retailerów, ale także swoich dystrybutorów. Otrzymają oni więcej dedykowanych zasobów w Adobe, a także kwartalną premię za realizację celów sprzedażowych oraz stały fundusz marketingowy, zależny od wartości sprzedanych licencji.

Program partnerski Adobe w krajach Unii Europejskiej i wejdzie w życie już 4 października. Założenie programu to zbudowanie bazy około 2500 resellerów na wyższych poziomach partnerstwa.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x