RUCH przeszedł na pracę zdalną. W transformacji pomógł Microsoft i Operator Chmury Krajowej

RUCH, najstarszy polski operator logistyczny, przeszedł transformację biznesową i wdrożył środowisko do zdalnej pracy i współpracy dla ponad 500 pracowników. Katalizatorem dla zmian stała się epidemia COVID-19.

Praca zdalna uratowała wiele przedsiębiorstw i korporacji, których działanie zostało zakłócone przez pojawienie się koronawirusa. Możliwość wykonywania obowiązków służbowych z domu została doceniona także przez RUCH, który podkreśla zaangażowanie w zapewnienie swoim pracownikom bezpieczeństwa.

Mówi o tym Miłosz Szulc, Prezes Zarządu RUCH S.A.

Wyzwania wynikające z pandemii jedynie wymogły na nas szybsze działanie, ale zgodnie z wcześniej opracowanym planem transformacji cyfrowej. Nagle RUCH, tak jak wiele innych organizacji, znalazł się w trudnej i w niespodziewanej sytuacji, w której – chcąc dalej kontynuować działalność – musiał się odnaleźć. Priorytetem było zapewnienie bezpiecznych warunków działania dla pracowników oraz takie zorganizowanie procesów biznesowych, by z dnia na dzień mogły się one odbywać w trybie zdalnym.

Spółka w odpowiedzi na epidemię COVID-19 przyspieszyła wdrażanie zmian, których zakres i harmonogram został przygotowany jeszcze w 2019 roku.

Konsekwentnie opracowany harmonogram zmiany systemowej, opierający się o przygotowany plan transformacji, zdiagnozowane potrzeby procesowe oraz biznesowe organizacji, przygotowany był już w połowie 2019 roku. Świadomy wybór partnerów zapewniających wsparcie technologiczne, takich jak Microsoft oraz Operator Chmury Krajowej pozwolił na transformację, która nie sprowadzała się jedynie do zakupu licencji na użytkowanie określonych produktów.

W ramach zrealizowanego pierwszego etapu planu wdrożone zostało m.in. środowisko do pracy zdalnej i współpracy w zespołach oparte o środowisko Office 365 firmy Microsoft. RUCH przygotował także kolejne kroki, których efekt usprawni procesy operacyjne w spółce.

RUCH postawił na pracę zdalną. Korzysta ze środowiska Microsoft i Operatora Sieci Krajowej

RUCH to najstarszy polski operator logistyczny – został założony w 1918 roku.

Flota RUCH każdego dnia pokonuje 100 tys. km obsługując ponad 18 tys. punktów sprzedających prasę. To zarówno ponad 1300 własnych kiosków oraz saloników prasowych, jak i znacząca ilość sklepów sieci handlowych czy przedsiębiorców zajmujących się sprzedażą prasy. RUCH zapewnia także wsparcie dla branży e-commerce świadcząc usługi fulfillment (m.in. outsourcing przestrzeni magazynowej oraz obsługa logistyczna). Spółka rozwija również własną usługę kurierską, jaką jest Paczka w RUCHu, w ramach której klienci mogą skorzystać z blisko 3,8 tys. punktów odbioru przesyłek. RUCH to także kiosk on-line, prenumerata i dystrybutor książek.

Praca zdalna stała się codziennością dla 500 pracowników spółki.

Ponad 1000 konferencji grupowych, 3100 rozmów głosowych, blisko 10 tys. wiadomości na kanałach online i niemal 82 tys. wpisów na czatach – to liczby uświadamiające jak intensywną pracę w zakresie transformacji cyfrowej ma za sobą RUCH S.A.

Wojciech Życzyński, członek zarządu polskiego oddziału Microsoft, pochwalił ruch za profesjonalne podejście do transformacji.

W transformacji biznesu liczy się nie tylko technologia, ale także – a może przede wszystkim – przygotowanie całej organizacji do zmiany. Począwszy od kultury organizacyjnej, po wdrażanie nowych procesów i produktów. Gotowość i otwartość firmy na ciągłe uczenie się otwiera przed nią możliwości czerpania w pełni z potencjału transformacji cyfrowej. RUCH S.A. pokazał w jaki sposób wcześniejsze przygotowanie i strategia przekłada się na możliwość błyskawicznych reakcji w przypadku pojawiającego się kryzysu. Firma niemal natychmiast dostosowała się do zmiennych warunków działania, nie tylko wdrażając środowisko zdalnej pracy i współpracy, ale także zapewniając możliwość bezpiecznego i efektywnego prowadzenia działań biznesowych niezależnie od miejsca, w którym znajdują się pracownicy.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x