Psion rozwija dystrybucję w Polsce

16 maja 2011 0 przez Marcin Kaczmarek

Na spotkaniu Psion & Zebra Technology Day firma Psion zaprezentowała program partnerski dla polskich resellerów, podkreślając, że zamierza konsekwentnie realizować strategię działania za pośrednictwem kanału partnerskiego. W 2000 roku jedynie około 20% przemysłowych komputerów przenośnych trafiało do użytkowników końcowych za pośrednictwem dystrybutorów z wartością dodaną (VAD). W 2008 roku odsetek ten zwiększył się do około 40%, zaś w 2013 roku ma sięgnąć 60%.

W Polsce program partnerski składa się z partnerów Silver, dystrybutora (od października ub. roku jest nim RRC) oraz partnerów Gold i Platinum. Polscy partnerzy Silver mogą oczekiwać szeregu szkoleń, niezbędnych materiałów marketingowych oraz dostępu do portalu partnerskiego producenta. Poziom Silver zapewnia ponadto możliwość kupna produktów Psion z upustem, a także sprzętu demo w specjalnych, niższych cenach. Wymagania wobec partnerów to przede wszystkim aktywne promowanie i sprzedaż produktów Psion oraz udział pracowników firm partnerskich w szkoleniach zgodnie z harmonogramem ustalonym wspólnie przez Psion i integratora.

Psion zapoznał również uczestników konferencji z modularną konstrukcją swoich komputerów. Technologia, która została opatentowana pod nazwą Open Source Mobility (OSM), pozwala tworzyć rozwiązania dedykowane dla wybranego klienta. Najnowszy model terminala Psion Omnii XT10 to jedyny ręczny terminal na rynku, który ma w pełni modularną budowę. Każdy podzespół lub część może być bez problemu wymieniona lub zastąpiona przez inną. Przykładowo, integrator może na życzenie użytkownika wymienić ekran, klawiaturę, zamienić czytnik z laserowego na imager czy też dołożyć moduł RFID. Dzięki temu klient, w razie rozwoju firmy i wymagań, nie musi kupować nowego terminala, wystarczy jedynie zakup potrzebnego modułu.