PPWK kupuje Długie Rozmowy

17 listopada 2007 0 przez Michał Tomaszkiewicz
W
niespodziewanym ruchu – operatorem Długie Rozmowy poważnie
zainteresowany był Mediatel – Polskie Przedsiębiorstwo Wydawnictw
Kartograficznych przejęło przedsiębiorstwo telekomunikacyjne.

Za 100% akcji spółki Długie Rozmowy (DR) PPWK zaoferował się
zapłacić 12 mln zł. W zależności od zysku DR w 2008 r. kwota transakcji
może wzrosnąć o kolejne 15,2 mln zł.

Transakcja jest wynikiem wdrażania przez PPWK nowej strategii
działalności. Przedsiębiorstwo chce przekształcenia Grupy PPWK w
strukturę holdingową obejmującą pięć linii biznesowych
z obszaru TMT (telecommunication, media, technology) oraz wydzielenie\a pionów kartografii
i nawigacji satelitarnej do oddzielnych przedsiębiorstw. Rozważana jest
również zmiana nazwy PPWK. Po wydzieleniu działalności operacyjnej,
notowana na giełdzie firma zajmie się zarządzaniem strategicznym oraz
budową wartości portfela spółek zależnych.

„Holding oparty będzie na pięciu pionach biznesowych: kartografii
i wydawnictwach, nawigacji satelitarnej, mobilnych usług dodanych,
telekomunikacji oraz usług interaktywnych” – mówi Andrzej Ziemiński,
Prezes Zarządu PPWK – „Chcemy działać tylko w obszarze rynku TMT,
budując przewagę konkurencyjną w oparciu o kluczowe kompetencje, jakimi
dysponują poszczególne piony i zarządzające nimi zespoły”.

Do PPWK należą między innymi marki Copernicus oraz Navigo.
Przedsiębiorstwo rozpoczęło już prace nad własnym projektem MVNO. Zwrot
przedsiębiorstwa w stronę telekomunikacji kojarzony jest z objęciem
przez Grzegorza Esza, twórcy marki Heyah, stanowiska wiceprezesa PPWK.