Polskie spółki udostępniają mniej informacji

20 sierpnia 2007 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Polskie spółki nie potrafią jeszcze wywiązywać się z „internetowej” części udostępniania informacji według zasad corporate governance.

Do niedawna to polskie przedsiębiorstwa były liderami w regionie, jeśli chodziło o udostępnianie relacji inwestorkich online. Aktualnie lepiej radzą sobie z tym Węgrzy – wynika z z raportu przeglądu i oceny stron internetowych dziesięciu największych spółek giełdowych z krajów Europy Środkowo–Wschodniej przygotowanego przez organizacje branżowe analizujące rynki kapitałowe (United States Agency for International Development oraz East-West Management Institute).

Dla przykładu, informacje o kadrze zarządzającej – w postaci personaliów osób zasiadających w zarzadzie i radzie nadzorczej – przedstawia 70% przebadanych polskich spółek. Tylko 30% z nich decyduje się jednak na roszerzenie prezentowanych danych o notki biograficzne i dodatkowe informacje przydatne potencjalnym inwestorom.

„Wyniki badania nie idą w parze z wielkością i znaczeniem polskiego rynku giełdowego, który jest największy w tym regionie” – bagatelizuje Matthew Tebeau, partner zarządzający Ray&Berndtson Poland and Ukraine, przypominając równocześnie, że – „Najwyższe zyski wcześniej czy później uzyskają te firmy, które będą działały najbardziej przejrzyście. Internet jest jednym z najlepszych miejsc, aby się zaprezentować „.