Polskie sklepy internetowe w 2006

Internetowy Magazyn Nowej Gospodarki Internet Standard oraz serwis Sklepy24.pl przeprowadziły w dniach 12-16 grudnia badanie stanu polskiego e-commerce.

Spośród kilkuset sklepów, których przedstawiciele udzielili odpowiedzi, żaden nie spodziewa się w najbliższych latach recesji na rynku e-commerce, natomiast ponad 60% oczekuje dynamicznego wzrostu sprzedaży. Dla 57% sklepów tegoroczny wynik finansowy netto będzie lepszy niż w roku ubiegłym, dla 61% wzrośnie wartość sprzedaży.

Aż 2/3 sklepów to mikroprzedsiębiorstwa – prowadzone przez jedną lub dwie osoby. Jedynie w 9% sklepów jest zatrudnionych powyżej pięciu osób. Obroty powyżej 200 tysięcy zł są udziałem zaledwie 7,4%. Prawie 46% sklepów w ciągu miesiąca sprzedaje towar wart mniej niż 10 tys. zł. Z przebadanych sklepów aż 74,3% istnieje w sieci dłużej niż rok, przy czym dłużej niż 5 lat jedynie 6,9% serwisów.

Właściciele sklepów jako czynnik, który najbardziej utrudnia rozwój rynku e-commerce w Polsce najczęściej wskazują brak zaufania klientów do tej formy handlu. Drugą najczęściej wymienianą przeszkodą są zbyt wysokie koszty wysyłki towaru. Czynnikiem sprzyjającym rozwojowi e-commerce w Polsce jest według 94% badanych proces upowszechniania dostępu do Internetu.

Dodaj komentarz