Polacy to laptopoholicy

Tylko 4% Polaków posiadających laptopy zostawia swoje komputery w domu.

Instytut Gfk przeprowadził na zlecenie Intela badanie dotyczące sposobów wykorzystywania przez użytkowników komputerów przenośnych. Ankieterze Gfk przepytali cztery tysiące respondentów pochodzących z 11 europejskich krajów – między innymi Polski, Francji, Włoch, Niemiec, Wielkiej Brytanii oraz Rosji.

Z ankiety wynika, że zmieniło się postrzeganie komputera przenośnego. Kiedyś służył on tylko do pracy, aktualnie przeważająca liczba użytkowników laptopów traktuje go jako sprzęt „do wszystkiego”. Dlatego w konstrukcji notebooków pojawia się coraz więcej rozwiązań znanych z komputerów stacjonarnych – panoramiczne ekrany, silne karty graficzne, mocne procesory i dźwięk przestrzenny.

Polacy na tle innych nacji europejskich wykazują dużym przywiązaniem do posiadanego sprzętu. Tylko 4% z nas jest skłonna zostawić w domu notebooka wybierając się w podróż. Nie przeraża nas też perspektywa korzystania z komputera w miejscu publicznym – tylko 8% badanych uważa, że to dowód na uzależnienie od technologii (średnia dla Europy to 16%). Najczęściej po laptopa sięgamy w pociągu (ponad 50% ankietowanych), w kawiarniach, restauracjach i centrach handlowych robi to co trzeci badany.
Na twardych dyskach laptopów Polacy trzymają głównie zdjęcia (87%), dane kontaktowe (80%) i muzykę (71%).

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x