Parallels łamie licencję LGPL?

2 lipca 2007 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Społeczność związana z Otwartym Oprogramowaniem oskarża SWSoft – autora Parallels Desktop – o wykorzystywanie bibliotek projektu WINE bez wywiązywania się z postanowień licencji LGPL.

W nowej wersji Parallels wprowadzono obsługę OpenGL oraz DirectX, wykorzystując do tego cztery biblioteki stworzone w ramach projektu WINE. Biblioteki rozprowadzane są na licencji LGPL, co nakłada na twórcach Parallels obowiązek opublikowania zmian wprowadzonych do kodu źródłowego.

Ósmego czerwca fakt wykorzystywania zmodyfikowanych bibliotek został potwierdzony na forum Parallels, pojawiła się obietnica opublikowania kodu w ciągu dwóch-trzech dni. Obietnica nie została spełniona, a kolejne próby kontaktu były przez przedsiębiorstwo ignorowane.

Projekt WINE chce rozwiązać problem bez uciekania się do działań prawnych; jeśli Parallels nie dostosuje się wymogów licencji, dojść może do ciekawego „testu siły” licencji LGPL.