P4 przejmuje sieć Germanos w Polsce

1 lutego 2007 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Operator P4 przejął sieć Germanos Polska i tym samym jeszcze przed komercyjnym startem uzyskał pełny dostęp do całej sieci sprzedaży tej firmy, obejmującej blisko 300 punktów sprzedaży.

Zgodnie z postanowieniami umowy, właściciel sieci Germanos Polska – spółka Tollerton – obejmie nowe udziały w P4 stanowiące 22% kapitału zakładowego P4. Aktualny akcjonariat operatora wygląda następująco: Novator – 54,6%, Netia Mobile 23,4%, Tollerton – 22%.

„Komunikacja przeżywa obecnie gwałtowny rozwój, zwłaszcza jeżeli chodzi o usługi multimedialne, a konwergencja Internetu i innych mediów staje się ostatnio podstawą oferty mobilnej. Pierwsze doświadczenia, jakie wynieśliśmy z programu testowego Nadchodzi4 pokazują, że w Polsce jest duże zapotrzebowanie na tego typu usługi” – skomentował transakcję Chris Bannister, CEO spółki P4 – „Dzięki przejęciu Germanosa zyskamy najlepsze dotarcie do klienta oraz najbardziej profesjonalny zespół sprzedaży detalicznej w kraju. Podczas rozmów doszliśmy do wniosku, że podzielamy wizję tego, jak komunikacja mobilna wpływa na klienta i dlatego stanowimy idealne połączenie, by spełnić oczekiwania konsumentów”.

Zgodę na dokonanie transakcji muszą jeszcze udzielić Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz China Development Bank, który udzielił kredytu na 150 milionów euro. Spółki dystrybutorskie musza także wypowiedzieć niektóre dotychczasowe umowy dystrybucyjne, zawarte na zasadzie wyłączności.

Już jutro P4 ma oficjalnie przedstawić swoją nazwę handlową. Nieoficjalne informacje głoszą, że może także dość do zaanonsowania rozpoczęcia przez operatora działalności komercyjnej.