Orlen przejmuje Polska Press, w tym 500 witryn online

Nasz narodowy koncern naftowy kontynuuje zakupy. Tym razem Orlen przejmuje Polska Press. Poprzez akwizycję wydawnictwa od niemieckiej Verlagsgruppe Passau Capital Group, koncern uzyska m.in. dostęp do 17,4 milionów użytkowników internetu.

– Konsekwentnie poszerzamy obszary naszej działalności. Na bazie Sigma Bis zbudowaliśmy od podstaw profesjonalną agencję mediową, która sukcesywnie zdobywa nowych klientów, w tym komercyjnych. Przejęliśmy spółkę Ruch, co ułatwi nam wejście na rynek nowych punktów sprzedaży i rozwój usług e-commerce. Z kolei dostęp do 17,4 milionów użytkowników portali zarządzanych przez Polska Press, skutecznie wzmocni sprzedaż całej Grupy Orlen. Pozwoli też na zoptymalizowanie kosztów marketingowych i umożliwi dalszą rozbudowę narzędzi big data. Podejmujemy działania, które wpisują się w strategię Orlen do 2030 r. i będą wspierać rozwój sieci detalicznej – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN Orlen.

transport 02

500 witryn internetowych

Orlen przejmuje Polska Press, jednego z największych wydawców w Polsce, który w 2019 r. osiągnął przychody na poziomie ponad 398,4 mln zł. Grupa posiada 20 z 24 wydawanych w Polsce dzienników regionalnych oraz blisko 120 tygodników lokalnych. Funkcjonują z powodzeniem w 15 z 16 województw, a w większości z nich zajmują pozycję lidera w czytelnictwie i sprzedaży. Portfolio grupy to także 500 witryn online. Czyni ją to liderem polskiego internetu w kategorii informacje i publicystyka oraz niekwestionowanym liderem w kategorii informacje lokalne i regionalne. Na przestrzeni ostatnich lat, liczba unikalnych użytkowników Polska Press wykazuje tendencję wzrostową, rosnąc w samym listopadzie 2020 r. 45 proc. rok do roku. Patrząc z perspektywy pojedynczych witryn, największą liczbę realnych użytkowników na poziomie 10,4 mln posiada naszemiasto.pl.

Według badania Mediapanel Polska za listopad 2020 r., serwisy internetowe Polska Press czyta 17,4 mln użytkowników miesięcznie. Dla Orlen to solidna grupa dotarcia, która umożliwi zwiększenie bazy o nowych i lojalizację dotychczasowych klientów.

Wielu obserwatorów zauważa, że dzięki temu zakupowi Skarb Państwa pośrednio stanie się właścicielem medium, które zapewni mu dotarcie z własnymi poglądami do bardzo szerokiej grupy odbiorców. Niektórzy oceniają nawet, że będzie to TVP w wersji drukowanej i cyfrowej. Jak jednak będzie, dowiemy się pewnie niedługo.

Źródło: Informacja prasowa

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
Michał Klepaczko
Michał Klepaczko
3 lat temu

Coż juz tylko 3 lata do wyborów

1
0
Would love your thoughts, please comment.x