Nokia stawia na Internet

Największy na świecie producent telefonów komórkowych szykuje się do zmiany modelu biznesowego.

„Naszym celem jest zmniejszenie nacisku kładzionego na realizację strategii tradycyjnego producenta i zwiększenie zaangażowania w Internet” – oznajmił Olli-Pekka Kallasvuo, dyrektor zarządzający Nokii – „Korporacje takiej jak Apple, Google i Microsoft nie są naszymi tradycyjnie pojętymi konkurentami, ale musimy liczyć się z ich siłą”.

Pierwszym przejawem zmiany podejścia Nokii do rynku jest powstały jeszcze w ubiegłym roku nowy pion biznesowy, zajmujący się rozwijaniem oprogramowania oraz oferty usług. Fińskie przedsiębiorstwo zaprezentowało już platformę do współdzielenia zdjęć online Ovi, sklep muzyczny, Nokia Maps, Nokia Internet Radio oraz odpowiednik Flickr – Share Online.

Zdaniem analityków, Nokia chce zabezpieczyć się na przyszłość, jako że rynek telefonów komórkowych staje się coraz mniej dochodowy. Kilka lat temu przekonał się o tym Siemens, teraz podobne kłopoty przeżywa Motorola.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x