Nokia będzie kupować
Piastujący od dziś stanowisko CEO Nokii Olli-Pekka Kallasvuo odsłania szczegóły nowej strategii komórkowego potentata.
W wywiadzie udzielonym Financial Times Deutschland nowy szef Nokii wskazuje na skoncentrowaniu się przedsiębiorstwa na wyszukiwaniu nowych partnerów biznesowych oraz na włączaniu do struktur Nokii prężnych i innowacyjnych firm.
„Środowisko biznesowe staje się coraz bardziej złożone, dlatego niezbędne jest pragmatyczne spojrzenie na współpracę i przejęcia” – mówi Olli-Pekka Kallasvuo – „Chcemy wejść na nowe rynki i rozszerzyć działalność poza tradycyjny dla nas sektor telefonii komórkowej.”
Kluczem do sukcesu ma być łączenie branży internetowej, mobilnej, IT oraz muzycznej. Celem nowego prezesa jest uczynienie z Nokii najpopularniejszej i najbardziej szanowanej marki na świecie. W 2006 roku przedsiębiorstwo spodziewa się wzrostu sprzedaży o conajmniej 15%, do poziomu 914 millionów telefonów komórkowych.