Netia stawia na Internet

18 kwietnia 2007 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Nowy zarząd Netii opracował nową strategię dla spółki – „być najczęściej wybieranym przez klientów dostawcą usług szerokopasmowych”.
Netia chce pozyskać milion klientów szerokopasmowego dostępu do Internetu, zarówno na łączach własnych (także prze WiMAX), jak i w ramach usługi Bitstream Access oraz dostępu do pętli abonenckiej TP (LLU).

Pierwszy krok w tym kierunku został już poczyniony – operator ogłosił niedawno, że z usługi szerokopasmowego dostępu do sieci korzysta juz u niego 100 tysięcy osób. Pod koniec 2006 roku Netia mogła się pochwalić grupą 57 tysięcy klientów Internetu, a w bieżącym roku chce podpisać umowy z dalszymi 200 tysiącami klientów.

Celem strategicznym operatora jest wykorzystanie powinowactwa z P4 i oferowanie usług konwergentnych – jako początek wprowadzenia usług podano 2008 rok. Ma to dodatkowo przynieść „uzyskanie synergii kosztowych na poziomie grupy”.

Operator zapowiada ponadto optymalizację silnej pozycji Netii w segmencie klientów biznesowych (znaczące zwiększenie liczby klientów z sektora małych i średnich firm, zwiększenie rentowności w segmencie klientów korporacyjnych przy minimalizacji dodatkowych nakładów inwestycyjnych) i wprowadzenie zmian w kulturze organizacyjnej, wspierających strategię zorientowaną na wzrost wartości.

Przychody w 2007 roku prognozowane są na poziomie 830-865 mln zł wobec 862,06 mln zł, a skorygowana EBITDA za 2007 rok zakładana jest na poziomie 130 mln zł. Nakłady inwestycyjne w 2007 roku oczekiwane są na poziomie do 300 mln zł.