Najdroższe domeny nie są używane

16 stycznia 2007 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Spośród stu najdroższych domen zakupionych w 2006 roku używanych jest tylko 30; zdecydowana większość przechowuje reklamy pay per click.

Najdroższą domeną ubiegłego roku był adres Diamond.com, który kosztował 7,5 miliona dolarów. Pieniądze nie zostały zmarnowane, domena jest używana. Drugi co do wartości adres – Vodka.com, warty 3 mln dolarów – służy do przekierowania Internautów na inną witrynę. Numer trzy, sprzedana za 1,5 mln dolarów domena Cameras.com służy do… wyświetlania płatnych linków.

Ogółem strony www doczekało się 18 z setki najdroższych domen. Osiem przekierowuje pod inny adres, pięć zostało przyłączonych do już istniejących witryn i pokazuje ich zawartość, sześć jest aktualnie opracowywanych. Dziewięć z najdroższych domen nie działa wcale, a 54 z nich przechowuje tylko i wyłącznie płatne linki.

Spis stu najdroższych domen minionego roku (najdroższa kosztowała 7,5 mln dolarów, najtańsza – 70 tysięcy USD) wraz z opisem wykorzystania można znaleźć pod tym adresem.