MSN zostaje w tyle

26 kwietnia 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Raport Nielsen/NetRatings – firmy monitorującej Internet – pokazuje, że w marcu MSN powiększył stratę rynkową do najpoważniejszych rywali: Google i Yahoo.
W okresie rocznym ilość żądań wysyłanych do wyszukiwarki Microsoftu wzrosła tylko o 9%. W tym samym okresie ruch na Google powiększył się o 41%. Yahoo może pochwalić się 47% wzrostem korzystania z jego usług.

Sytuacja przedstawiona w liczbach bezwględnych przedstawia się następująco: liczba wyszukiwań w marcu 2006 wyniosła u Google 2,9 mld w porównaniu do 2,1 mld rok wcześniej. U Yahoo dane te wynoszą odpowiednio 1,3 mld i 907 mln. MSN został w poprzednim miesiącu wykorzystany 644 miliony razy. W marcu 2005 serwis obsłużył 592 mln wyszukiwań.

Spośród tych trzech wyszukiwarek tylko MSN stracił udział w rynku, spadając w ciągu roku z 14 do 11%. Google zyskało dwa punkty, kontrolując teraz 49% rynku. Yahoo zyskało jeden procent, obługując w maru tego roku 22% wyszukiwań. Według analityków, wzrost lojalności użytkowników Google i Yahoo wynika z oferowaniu nowych funkcji, takich jak wyszukiwanie materiałów wideo.