Mobilna przyszłość tkwi w integracji funkcji

13 czerwca 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie działu komputerów multimedialnych Nokia Nseries wskazują na znaczny wzrost zainteresowania konsumentów integracją technologii cyfrowych.
Prawie co druga osoba na świecie używa swojego urządzenia mobilnego jako aparatu fotograficznego, ponad dwie trzecie użytkowników odtwarzaczy MP3 przewiduje, że wkrótce używane przez nich urządzenia zastąpią telefonem komórkowym, a prawie połowa respondentów chciałaby łączyć urządzenia mobilne z domowymi urządzeniami elektronicznymi. Wyniki nowego sondażu przeprowadzonego na zlecenie firmy Nokia wskazują, że klienci nie tylko popierają ideę konwergencji, ale wręcz domagają się większych zmian.

Ponad jedna trzecia (36%) respondentów wykorzystuje urządzenia mobilne do przeglądania stron WWW przynajmniej raz w miesiącu. Nie jest niespodzianką, że wśród krajów, w których najwięcej użytkowników korzysta z Internetu za pośrednictwem telefonu komórkowego, przewodzi Japonia — 37% osób przyznaje, że przegląda zasoby internetowe w ten sposób codziennie.

Muzyka cyfrowa zupełnie zmieniła zwyczaje użytkowników dotyczące nabywania nagrań i słuchania muzyki: sondaże wykazały, że 67% osób na całym świecie pobiera niektóre utwory muzyczne z Internetu, a 87% przyznaje, że od momentu zakupu urządzenia pozwalającego odtwarzać muzykę cyfrową słuchają jej częściej. Najwięcej czasu na słuchanie muzyki poświęcają mieszkańcy Niemiec: 28% respondentów twierdzi, że słucha muzyki co najmniej przez 21 godzin w tygodniu. 67% użytkowników przewiduje, że telefon komórkowy zastąpi posiadany przez nich odtwarzacz MP3.

Komentując wyniki badań, Tapio Hedman, wiceprezes ds. marketingu w dziale urządzeń multimedialnych firmy Nokia powiedział: „Wyniki sondaży wskazują, że bardzo wielu osobom podoba się idei konwergencji. Pragną oni mieć do dyspozycji urządzenie, które potrafi naprawdę wszystko – chcą robić zdjęcia o wysokiej jakości, przechowywać całe kolekcje muzyki i sterować urządzeniami w cyfrowym domu. Naszym celem jest udostępnienie wszelkich tych możliwości przez cały czas – w komputerze multimedialnym”.