Mniejsze zainteresowanie laptopami?

Analitycy są zmuszeni zrewidować swoje prognozy – wygląda na to, że na polskim rynku sprzeda się jednak więcej komputerów stacjonarnych, niż notebooków.

Pod koniec 2007 roku specjaliści byli przekonani, że w 2008 roku polski rynek pójdzie śladem dojrzałych gospodarek i wchłonie więcej komputerów przenośnych, niż stacjonarnych. Jako główny powód upatrywany był postępujący spadek cen notebooków.

Okazało się jednak, że wbrew oczekiwaniom, sprzedawane w Polsce notebooki podrożały – ich średnia cena sprzedaży wynosi 1130 dolarów, czego częściowa zasługa leży w umacniającym się kursie złotego.

Umacniający się złoty dał drugie życie komputerom stacjonarnym – za kompletną maszynę z monitorem LCD i dobrymi komponentami trzeba zapłacić 1,5-1,7 tys. zł.

„Na rynku nie brakuje klientów szukających sprzętu o wysokich parametrach technicznych za przystępną cenę. W przypadku tanich laptopów ta relacja nie jest już taka oczywista” – komentuje Marcin Bogusz, dyrektor działu produktów własnych NTT System.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x