nowe technologie w biznesie

ITbiznes

Chcesz skontaktować się z naszą redakcją? Pisz na adres: redakcja@itbiznes.pl lub zadzwoń: 511 144 444

Mniejsze zainteresowanie laptopami?

Analitycy są zmuszeni zrewidować swoje prognozy – wygląda na to, że na polskim rynku sprzeda się jednak więcej komputerów stacjonarnych, niż notebooków.

Pod koniec 2007 roku specjaliści byli przekonani, że w 2008 roku polski rynek pójdzie śladem dojrzałych gospodarek i wchłonie więcej komputerów przenośnych, niż stacjonarnych. Jako główny powód upatrywany był postępujący spadek cen notebooków.

Okazało się jednak, że wbrew oczekiwaniom, sprzedawane w Polsce notebooki podrożały – ich średnia cena sprzedaży wynosi 1130 dolarów, czego częściowa zasługa leży w umacniającym się kursie złotego.

Umacniający się złoty dał drugie życie komputerom stacjonarnym – za kompletną maszynę z monitorem LCD i dobrymi komponentami trzeba zapłacić 1,5-1,7 tys. zł.

„Na rynku nie brakuje klientów szukających sprzętu o wysokich parametrach technicznych za przystępną cenę. W przypadku tanich laptopów ta relacja nie jest już taka oczywista” – komentuje Marcin Bogusz, dyrektor działu produktów własnych NTT System.

Udostępnij artykuł
Link do udostępniania
Poprzedni artykuł

AMD na minusie i z nowym CEO

Następny artykuł

Nowy ultraprzenośny Samsung

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przeczytaj także