Microsoft zrezygnował z Yahoo!

Steve Ballmer upublicznił list, w którym przedstawia powody oficjalnego odstąpienia od próby przejęcia Yahoo!

List, skierowany do Jerry’ego Yanga – szefa Yahoo! – rozpoczyna się od podziękowania za czas poświęcony rozważaniom na temat przedstawionej przez Microsoft oferty. Ballmer pisze, że dzięki prowadzonym rozmowom zrozumiał wreszcie, że przeprowadzanie transakcji nie jest możliwe.

Dyrektor zarządzający Microsoft przypomniał o szczegółach oferty i 62-procentowym bonusie finansowym w stosunku do ceny akcji Yahoo! z dnia złożenia propozycji. Przypomniał także o ostatnim geście dobrej woli ze strony swojej korporacji i podwyższeniu oferty o kolejne 5 mld dolarów.

Ballmer tłumaczy także, dlaczego uznał próbę wrogiego przejęcia za pozbawioną sensu biznesowego. Szef Microsoft wskazał na działania Yahoo!, które miały za zadanie maksymalnie utrudnić taki proces, a także odwieść MS od chęci przejęcia.

Najbardziej spektakularnym ruchem Yahoo! było tutaj przyjęcie systemu reklam kontekstowych największego konkurenta – Google.

Szef Microsoftu zapowiedział, że korporacja skupi się teraz na rozwijaniu innowacyjnych usług i rozwijaniu działu reklamy internetowej – zarówno organicznym, jak i poprzez przejęcia.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x