Microsoft sprawdzi, czy oglądasz reklamy

Za obejrzenie płatnej reklamy nagroda, za jej pominięcie kara – Microsoft chce opatentować system monitorowania działalności użytkowników komputera.

Jednym z opisanych rozwiązań jest wykorzystanie kamerki internetowej do sprawdzania, czy użytkownik ogląda serwowane mu reklamy. Jeśli system stwierdzi uchylanie się od „obowiązku” chłonięcia marketingowych treści, oprogramowanie wyłączy lub przejmie kontrolę nad komputerem.

Z drugiej strony gigant przewiduje także nagrody dla użytkowników, którzy udzielą prawidłowych odpowiedzi na pytania związane z przekazem reklamowym – mowa jest zasilaniu kont osób korzystających z komputerów.

Patent został zgłoszony z myślą o „bezpiecznym dostarczaniu reklam” dla użytkowników komputerów „adware”.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x