nowe technologie w biznesie

ITbiznes

Chcesz skontaktować się z naszą redakcją? Pisz na adres: redakcja@itbiznes.pl lub zadzwoń: 511 144 444

Microsoft sprawdzi, czy oglądasz reklamy

Za obejrzenie płatnej reklamy nagroda, za jej pominięcie kara – Microsoft chce opatentować system monitorowania działalności użytkowników komputera.

Jednym z opisanych rozwiązań jest wykorzystanie kamerki internetowej do sprawdzania, czy użytkownik ogląda serwowane mu reklamy. Jeśli system stwierdzi uchylanie się od „obowiązku” chłonięcia marketingowych treści, oprogramowanie wyłączy lub przejmie kontrolę nad komputerem.

Z drugiej strony gigant przewiduje także nagrody dla użytkowników, którzy udzielą prawidłowych odpowiedzi na pytania związane z przekazem reklamowym – mowa jest zasilaniu kont osób korzystających z komputerów.

Patent został zgłoszony z myślą o „bezpiecznym dostarczaniu reklam” dla użytkowników komputerów „adware”.

Udostępnij artykuł
Link do udostępniania
Poprzedni artykuł

ATM i Cisco zyskują na współpracy

Następny artykuł

Hitachi Data Systems w BRE Banku

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przeczytaj także