Microsoft: pół miliarda USD za wycofanie się z zakupu

22 maja 2007 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Jeśli Microsoft zdecyduje się zrezygnować z zakupienia za 6 miliardów dolarów zajmującej się internetową reklamą aQuantive, będzie zmusszony do wypłacenia odszkodowania w wysokości 500 mln USD.

Jeśli z transakcji wycofa się aQuantive, Microsoft otrzyma 175 milionów dolarów – wynika z dokumentów złożonych przez Microsoft przed amerykańską komisją SEC. Umowa przewiduje pondato możliwość wycofania się stron z zakupu, jeśli druga strona kontraktu złamie określone warunki. Ponadto aQuantive ma wolną rękę do zapoznawania sięz alternatywnymi ofertami przejęcia, aczkolwiek nie może zachęcać aktywnie do składania tego rodzaju ofert.

Ze strony analityków pojawiły się głosy, że Microsoft może szukać sposobów na wycofanie się z transakcji ze względu na zadeklarowanie zbyt wysokiej ceny przejęcia – 6 mld dolarów to o 85% więcej, niż aQuantive wart jest na giełdzie. Jak szybko wyliczono, kwota oferowana przez MS to 67-krotność rocznych zysków przejmowanej spółki oraz 7,6 razy więcej, niż wynoszą jej roczne przychody.

Z drugiej strony, Microsoft mógł czuć się zmuszony do zaoferowania tak korzystnych dla sprzedających warunków transakcji, żeby obronić się przed przelicytowaniem przez konkurencję, szczególnie Google- bez aQuantive MS nie liczyłby się na rynku internetowej reklamy.