Microsoft nie przekonał w sprawie Google

Opracowana przez Microsoft czarna wizja rynku reklamy Internetowej po przejęcie przez Google DoubleClick nie przekonała FTC.

Korporacja z Redmond próbowała przekonać regulatora rynku, że duet Google + DoubleClick stanie się niebezpiecznym monopolem, władnym nie tylko przejmować zlecenia od konkurentów, ale wręcz decydować o tym, jak duże reklam otrzymają inni gracze.

W serii dokumentów dostarczonych do FTC Microsoft charakteryzuje sytuację rynkową przed i po włączeniu DoubleClick w struktury Google. Korporacja uciekła się do porównaniu konkurenta do monopoli paliwowych; Google, dzięki uzyskanej dominującej pozycji sprzedawcy reklam online, mógłby decydować o liczbie i rodzaju reklam emitowanych na poszczególnych witrynach.

Doprowadzić do tego miałby fakt, że główne serwisy – wliczając w to Yahoo! Oraz MSN – korzystają z do tej pory neutralnych usług analizy ruchu dostarczanych przez DoubleClick. Dzięki przejęciu, Google będzie miał dokładne informacje o ruchu na witrynach konkurencji.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x