Microsoft inwestuje w indyjską sieć hoteli

Microsoft zainwestował 5 mln dolarów w indyjską sieć hoteli OYO. Informacja wyszła na światło dzienne po opublikowaniu dokumentów dotyczących emisji akcji azjatyckiego startupu. Pikanterii sprawie dodaje fakt, że Dużą część udziałów w sieci posiada SoftBank.

Zgodnie z informacjami złożonymi przez OYO w rejestrze firm, które spółka musiała opublikować w związku z emisją akcji, Microsoft zainwestował 5 milionów dolarów w uprzywilejowane papiery w ramach oferty prywatnej. Pierwsze doniesienia o rozmowach między firmami dotarły do Reutersa w zeszłym miesiącu, ale dopiero dziś mamy pewność, że transakcja nastąpiła.

Oyo Microsoft v2

Indyjski startup, założony w 2013 roku przez Ritesha Agarwala, wart jest dziś 9 miliardów dolarów. SoftBank jest właścicielem 46% udziałów firmy, która mimo pandemii COVID-19, zachowała stabilność finansową. To spory sukces, biorąc pod uwagę jak lockdowny i zakazy podróżowania dotknęły branżę hotelarską. Dziś, gdy łagodzone są obostrzenia i wzrasta liczba zaszczepionych, ruch turystyczny odradza się, a Indie notują zwiększone zainteresowanie lokalnymi atrakcjami.

Debiut giełdowy OYO odbywa się w czasie, gdy na indyjska giełda dosłownie przeżywa najazd ofert publicznych. Jest więc szansa, że ruch Microsoftu się opłaci. Harmonogramu oferty jeszcze nie znamy, ale wiemy, że za sprzedaż akcji o wartości 1,2 miliarda dolarów odpowiedzialne będą JP Morgan, Kotak Mahindra Capital i Citi.

OYO początkowo było siecią hoteli ekonomicznych. Startup szybko jednak rozszerzył działalność na cały świat i dziś obecny jest w ponad 80 krajach. W ofercie firmy znajdują się hotele, pensjonaty oraz prywatne pokoje. W kwietniu 2021 roku pojawiła się informacja o upadłości firmy. Okazało się jednak, że był to wynik sporu finansowego z właścicielem hotelu.

Źródło: Reuters

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x