Media Markt uruchomił serwis mobilny

27 maja 2013 0 przez Marcin Kaczmarek

Media Markt nadrabia zaległości w handlu internetowym – właśnie uruchomił mobilną wersję swojego sklepu. Strona została uproszczona i pozbawiona dużych elementów graficznych. Do wersji mobilnej dodano nowe funkcje, jak geolokalizacja, która umożliwia znalezienie najbliższego marketu, sprawdzenie dostępności i cen produktów oraz możliwość połączenia z infolinią sklepu. W przypadku smartfonów serwer automatycznie rozpoznaje rodzaj urządzenia i otwiera odpowiednią wersję strony. Na tabletach uruchamiany jest standardowy serwis, ale można ręcznie otworzyć stronę m.mediamarkt.pl.

Według informacji Media Saturn, ze smartfona korzysta co czwarty Polak. Z tej grupy 47 proc. wykorzystuje telefon do szukania informacji o produktach będąc w domu, a 25 proc. robi to w sklepie.

Z kolei wg danych firmy eMarketer, rynek m-commerce na świecie w tym roku wzrośnie o niemal 60 proc., do 37,4 mld dolarów. Udział handlu mobilnego rośnie najszybciej w USA, a Polsce wynosi zaledwie 1,5 proc., ale będzie dynamicznie rósł wraz z liczbą urządzeń mobilnych na rynku, a także z liczbą sklepów je obsługujących.