nowe technologie w biznesie

ITbiznes

Chcesz skontaktować się z naszą redakcją? Pisz na adres: redakcja@itbiznes.pl lub zadzwoń: 511 144 444

McDonald’s McDrive

McDonald’s będzie rozwijał automatyczną obsługę McDrive wspólnie z IBM

W ramach umowy z McDonald’s, IBM przejmie firmę McD Tech Labs, która zajmuje się opracowaniem, testami i wdrożeniem automatycznego systemu zamawiania w McDrive. System ma wykorzystywać rozpoznawanie głosu za pomocą sztucznej inteligencji. Po zamknięciu transakcji, które ma nastąpić w grudniu, zespół McD Tech Labs stanie się częścią działu IBM Cloud & Cognitive Software.

Kevin Ozan, dyrektor finansowy McDonald’s, powiedział analitykom podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej zysków za trzeci kwartał, że miejsce pracy zmieni mniej niż 100 osób.

Nie ma to dużego wpływu na aktualne sprawozdanie finansowe. Będzie jednak miało wpływ na przyszłość – powiedział Ozan.

Zamówienie w McDrive przyjmie sztuczna inteligencja

Chris Kempczinski, dyrektor generalny McDonald’s, ogłosił kilka miesięcy temu na konferencji Alliance Bernstein Strategic Decisions, że sztuczna inteligencja była testowana w około 10 McDrive w rejonie Chicago. System aktualnie może realizować zamówienia klientów z 85% dokładnością, przy czym pracownicy muszą włączać się do około jednego na pięć zamówień.

McDonald’s McDrive

Rozwój i testy technologii automatycznego składania zamówień w restauracjach McDonald’s wykazały znaczące korzyści dla klientów i załogi restauracji. Doświadczenie IBM w budowaniu rozwiązań obsługi klienta opartych na SI i przetwarzaniem języka naturalnego pomoże w skalowaniu technologii na różne rynki. Będziemy mogli zmierzyć się z dodatkowymi językami, dialektami i wariantami menu – przekazały firmy we wczorajszym oświadczeniu.

Partnerstwo obu firm to konsekwencje słów, jakie Kempczinski wypowiedział podczas czerwcowej konferencji. Mówił on wtedy, że McDonald’s nie będzie konkurował z firmami technologicznymi, które specjalizują się w rozpoznawaniu głosu, punktach sprzedaży czy systemach zarządzania relacjami z klientem.

Jeśli będziemy dokonywać przejęć, to na krótki czas. Uruchomimy i nadamy kierunek, a następnie uwolnimy znajdując partnera, który podejmie się tego zadania i będzie mógł dla nas skalować tę technologię. Myślę, że to najbardziej prawdopodobny model. Nie widzę sensu w tym, abyśmy poświęcali czas i energię na budowanie własnych wewnętrznych możliwości w tej branży – wyjaśniał Kempczinski.

Źródło: Fox Business

Udostępnij artykuł
Link do udostępniania
Poprzedni artykuł

Samsung notuje rekordowy trzeci kwartał 2021

Następny artykuł

Honor trzecim producentem smartfonów w Chinach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przeczytaj także