McAfee prześwietla typo-squating

26 listopada 2007 0 przez Michał Tomaszkiewicz

McAfee przejrzał 1,9 milionów wariantów nazw najczęściej wpisywanych podczas prób odwiedzania 2771 najbardziej popularnych domen.

Wśród przykładów “typo-squatting’u” na uwagę zasługuje przypadek manii na punkcie iPhone’ów. Mimo iż, najnowszy telefon firmy Apple pojawił się na rynku zaledwie kilka miesięcy temu, do końca roku w Internecie będzie można znaleźć przynajmniej 8000 stron internetowych wykorzystujących w swoim adresie URL słowo „iPhone.” Niektóre z nich są założone przez fanów, inne zawierają ciekawostki dotyczące telefonów Apple, a jeszcze inne należą do hakerów i cyberoszustów. To co wszystkie te strony mają ze sobą wspólnego, to brak jakichkolwiek powiązań z firmą Apple.

Raport „What’s In Name: The state of Typo-Squatting 2007” precyzuje zakres samego problemu, a także różnice pomiędzy ważnymi kategoriami stron internetowych. Typowy odbiorca, który błędnie wpisuje adres URL popularnej witryny ma szansę jedną na czternaście trafić na stronę typu „typo-squatting". Ponad 60% stron najczęściej podrabianych jest kierowanych do odbiorców poniżej osiemnastego roku życia.

Najbardziej narażone na „typo-squatting” są strony z grami online (14% stron o tej tematyce jest podrabianych), strony linii lotniczych (11,4%), strony mediów (10,8%). portale randkowe (10,2%) oraz strony poświęcone technologiom oraz te związane z Web 2.0 (9,6%).