Livingston rozpoczyna działalność w Polsce

14 września 2007 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Livingston, największy europejski dostawca usług wynajmu sprzętu IT, rozpoczyna działalność na rynku polskim.

Livingston w pierwszej fazie działalności skoncentruje się na krótkoterminowym wynajmie sprzętu na okres do 12 miesięcy. Firma planuje w ciągu roku osiągnąć przychody na poziomie 1 mln złotych.

Celem Livingston jest zapewnienie firmom i instytucjom jak największej efektywności zarządzania aktywami IT. Korzyści związane z wynajmem sprzętu IT wynikają przede wszystkim z wysokiej efektywności kosztowej usług wynajmu (w porównaniu z zakupem lub leasingiem), pozwalającej na sprawne finansowanie projektów wykorzystujących sprzęt IT.

Livingston zapewnia także wysoki poziom dostępności nawet najbardziej unikalnych i różnorodnych rozwiązań sprzętowych.
Odbiorcami usług Livingston są przede wszystkim firmy z sektora IT, wśród których możemy wyróżnić: dostawców oprogramowania (SAP, Oracle, IBM, Lotus, Sybase), integratorów systemów IT, firmy oferujące szkolenia. Kolejna grupa to organizatorzy konferencji, seminariów, czy imprez targowych. Z usług firmy aktywnie korzystają również banki, firmy ubezpieczeniowe, telekomunikacyjne, jak również przemysł samochodowy i lotniczy.
Oferta firmy na rynku polskim opiera się na trzech propozycjach wynajmu sprzętu: easy-Rental, project-Rental i eventIT-Rental, uzależnionych od okresu wypożyczenia i jego celu. Oferta easy-Rental jest dedykowana organizacjom oczekującym szybkiego wynajmu na krótki okres czasu. Project–Rental jest przeznaczony dla użytkowników oczekujących dowolnej ilości sprzętu do realizacji określonych wcześniej projektów.

Propozycja eventIT-Rental powstała z myślą o organizacji konkretnych wydarzeń, imprez, konferencji. Firma zajmuje się również wynajmem sprzętu na okres do 36 miesięcy w przypadku oferty fulltime-Rental. W ofercie firmy znajduje się również outsourcing sprzętu demo oraz sprzedaż sprzętu używanego.