Lenovo wychodzi poza Chiny

23 lutego 2006 0 przez Piotr Bulski

Lenovo zamierza uruchomić sprzedaż komputerów w Stanach Zjednoczonych, ale i poza nimi. Maszyny kierowane mają być do małego biznesu. Będzie to pierwszy raz, kiedy chińska marka wyjdzie poza azjatyckie granice. Roger Kay, szef analitycznej firmy Endpoint Technologies Associates sądzi, iż Lenovo, które w minionym roku kupiło „pecetowy” biznes IBM, zechce przedstawić linię komputerów stacjonarnych oraz notebooków, pracujących zarówno z procesorami Intela, ale i Advanced Micro Devices. Podobno, w Stanach Zjednoczonych nowe laptopy mają być sprzedawane już za 600 dolarów, podczas kiedy komputery na biurko będą wyceniane już od 350 dolarów.

Nowe produkty, wspomina agencja Associated Press, mają byc przedstawione podczas dzisiejszych konferencji, które odbędą się w 10 miastach na całym świecie, w tym w Nowym Jorku, w Paryżu i Turynie.

Lenovo to największy chiński producent komputerów. Obecnie firma sprzedaje już komputery pod markami ThinkPad oraz ThinkCentre, których użycie zagwarantowała sobie zeszłorocznym przejęciem jednego z oddziałów IBM.