Site icon ITbiznes

Lenovo tworzy nowy dział biznesowy

W celu zwiększenia udziałów w światowym rynku Lenovo planuje utworzenie nowego działu, który będzie odpowiadał za sprzedaż komputerów i elektroniki użytkowej poza granicami Chin.

Rzecznik Lenovo odmówił komentarza dotyczącego możliwości podzielenia korporacji na dwie spółki: jedną odpowiedzialną za ofertę dla klienta indywidualnego, drugą za sprzęt przeznaczony dla odbiorców korporacyjnych.

Lenovo „tradycyjnie” dobrze radzi sobie na azjatyckim rynku (z wyłączeniem Japonii), gdzie w czwartym kwartale 2006 roku odnotowało wzrost udziału do wysokości 21,6%. Jednocześnie jednak Lenovo odnotowało spadek sprzedaży w USA i Japonii, co przełożyło się na niewielki spadek udziału w światowym rynku.

Trudności Lenovo na zagranicznych rynkach wywodzą się z nieatrakcyjnych projektów produktów, braku kanałów dystrybucji oraz niewielkim doświadczeniu na arenie międzynarodowej.

Exit mobile version