Lenovo tworzy dział tabletów

19 stycznia 2011 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Lenovo stworzyło nowy dział organizacyjny, którego zadaniem ma być tworzenie urządzeń elektroniki użytkowej pozwalających na dostęp do Internetu: tabletów, smatrfonów oraz telewizorów.

Lenovo sukcesywnie wkracza w nowe segmenty rynkowe. Na europejskim i amerykańskim rynku producent znany jest przede wszystkich z linii komputerów biznesowych ThinkPad, przejętych od IBM.

Dwa lata temu na rynek trafiły pierwsze komputery przenośne Lenovo kierowane do użytkowników indywidualnych – rodzina notebooków otrzymała nazwę IdeaPad. Producent pokazywał też na wielu pokazach MIDy i smartfony, które jednak nie są sprzedawane na naszym rynku.

Wydany przez Lenovo komunikat o stworzeniu nowego działu koncentruje się głównie na sprawach organizacyjnych, między innymi personaliami osób, które będą odpowiedzialne z tworzenie i funkcjonowanie pionu.

Ruch Lelovo wpisuje się w szerszą tendencję widoczną na rynku – producenci komputerów PC starają się wykroczyć poza tradycyjny dla siebie rynek, szukając nowych sposobów na sprzedaż nowych produktów.

Z prognoz i analiz wynika, że rynek tabletów i smartfonów czeka w najbliższym czasie bardzo szybki wzrost, zdecydowanie przekraczający wyniki uzyskiwane przez dojrzały i stabilny rynek komputerów przenośnych i stacjonarnych.