Lenovo przejmuje firmę Medion AG

3 czerwca 2011 0 przez Marcin Kaczmarek

Firma Lenovo poinformowała o przejęciu niemieckiej firmy Medion. Ma to przyspieszyć penetrację rynku konsumenckiego w Europie Zachodniej, a w szczególności w Niemczech.

Medion to znany dostawcy komputerów osobistych, produktów multimedialnych, mobilnych usług telekomunikacyjnych oraz elektroniki użytkowej. Po przejęciu firmy Lenovo podwoi swój udział w rynku niemieckim i zostanie trzecią pod względem wielkości firmą komputerową na tym rynku. Będzie mieć ponad 14-procentowy udział w niemieckim rynku komputerowym, a także 7,5-procentowy na rynku zachodnioeuropejskim.

Połączone firmy spodziewają się również korzyści wynikających ze współpracy, globalnej skali, oszczędności i synergii w dziedzinie zaopatrzenia, globalnego łańcucha dostaw, tworzenia oprogramowania, kanałów dystrybucji oraz innowacyjności w zakresie produktów i modeli biznesowych.

Na mocy porozumienia Lenovo zaoferuje publiczny wykup wszystkich pozostających w obrocie akcji publicznych Medion AG po 13 euro za akcję. Cena ofertowa jest o 29% wyższa od średniej ceny zamknięcia za ostatnie 30 dni kalendarzowych oraz o 27% wyższa od średniej ceny zamknięcia za ostatnie 90 dni kalendarzowych.

Po zawarciu transakcji obie firmy zamierzają kontynuować swoją działalność jak dotychczas, łącznie z obsługą klientów, dostawami produktów i realizacją zobowiązań gwarancyjnych. W krótszej perspektywie Medion i Lenovo utrzymają swoje marki produktowe i będą prowadzić sprzedaż oraz udzielać wsparcia dotychczasowymi kanałami.

Zarządy obu firm zatwierdziły transakcję, obecnie podlega ona typowym procedurom finalizacyjnym. Transakcja zostanie sfinansowana z istniejących zasobów gotówkowych firmy Lenovo. Oferta publiczna ma się zakończyć w trzecim kwartale 2011 roku. Doradcą finansowym firmy Lenovo w odniesieniu do tej transakcji jest Barclays Capital.