Lenovo chce Packard Bell

8 sierpnia 2007 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Lenovo prowadzi rozmowy na temat zakupu udziałów w holenderskim producencie komputerów Packard Bell.

Chińskie przedsiębiorstwo chce w ten sposób wkupić się na rynki Zachodniej Europy, która jest głównym odbiorcą komputerów Packard Bell.

Europejski zakup może pomóc Lenovo w uniezależnieniu się od chińskiego rynku, z którego pochodzi większa część przychodów korporacji (Lenovo kontroluje ponad 30% rynku w Chinach). Dodatkowo, oferowana przez Lenovo linia notebooków ThinkPad kojarzona jest głównie z zastosowaniami biznesowymi, podczas gdy najszybciej wzrasta sprzedaż komputerów przenośnych wśród klientów indywidualnych – Packard Bell mógłby wypełnić tą lukę.

Zachodnioeuropejski rynek jest zdominowany przez HP, Della i Acera – te trzy spółki to ponad 50% sprzedaży. Po zakupie Packard Bella udział Lenovo wzrósłby do 8%, stawiając go na czwartym miejscu pod względem wielkości sprzedaży.